Μετά τη διάλυση των Λαθρεπιβατών (1993) ο Παντελής Θαλασσινός ξεκίνησε τη σόλο καριέρα του ξεδιπλώνοντας με εντυπωσιακό τρόπο το τραγουδοποιητικό του ταλέντο μέσα από μια μεγάλη σειρά προσωπικών δίσκων, αρχής γενομένης το 1995 με το πολύ πετυχημένο εμπορικά άλμπουμ Νύχτας κύματα, το οποίο την επόμενη χρονιά διαδέχθηκε το επίσης πετυχημένο Αστρανάμματα και δυο χρόνια αργότερα το Ένα κρυμμένο αχ (1998) που νομίζω πως υπήρξε το καλύτερο της καριέρας του.
Παράλληλα ο καλός τραγουδοποιός άρχισε να προσφέρει τραγούδια και σε άλλες φωνές. Είχε ξεκινήσει με τρία τραγούδια που έγραψε για τον προσωπικό δίσκο του Πέτρου Γαϊτάνου Γυάλινος δρομέας (1992), ενώ το 1993 είχε γράψει τα μισά τραγούδια του δίσκου Πες μου παραμύθια του Νικόλα Μητσοβολέα. Το 1996 λοιπόν, την ίδια χρονιά που εκδόθηκε από την MBI ο προσωπικός του δίσκος Αστρανάμματα, κυκλοφόρησε από τη Lyra ο δίσκος Στους Άγιους Τόπους της καρδιάς εξολοκλήρου με συνθέσεις του Παντελή Θαλασσινού και αποκλειστική ερμηνεύτρια την Αναστασία Μουτσάτσου, η οποία είχε ξεκινήσει την προσωπική της δισκογραφία το 1992 με το άλμπουμ Κύματα κρύσταλλα και δυο χρόνια αργότερα τα Μυστικά σημάδια. Έτσι λοιπόν η συνεργασία της με τον Θαλασσινό απέφερε τον τρίτο προσωπικό της δίσκο, ο οποίος μάλιστα γνώρισε επιτυχία κι έβγαλε πολλά τραγούδια που ακούστηκαν πολύ στον καιρό τους.
Ο Ηλίας Κατσούλης καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στο στιχουργικό μέρος με επτά συνολικά τραγούδια, ενώ δύο υπογράφει ο Μάνος Ελευθερίου κι από ένα η Λίτσα Μπεσκάκη και η Τέτα Τερζάκη. Ξεχωριστή στιγμή του δίσκου πάντως είναι το θαυμάσιο τραγούδι "Στο χωρισμό της" που αποτελεί μελοποίηση ποιήματος του Χιώτη ποιητή Φώτη Αγγουλέ (1911-1964), συμπατριώτη του συνθέτη, ο οποίος άλλωστε την ίδια χρονιά είχε μελοποιήσει άλλο ένα ποίημα του Αγγουλέ ("Όλα με τη γλώσσα της χαράς") για το άλμπουμ Αστρανάμματα.
Η μουσική του Θαλασσινού χαρακτηρίζεται κυρίως από τους ζωντανούς χορευτικούς ρυθμούς νησιώτικου ύφους που είχαν αρχίσει να διαμορφώνουν την προσωπική μουσική του μανιέρα. Η Αναστασία Μουτσάτσου ανταποκρίθηκε άριστα στο ύφος των τραγουδιών και τα διεκπεραίωσε με τον καλύτερο τρόπο καταφέρνοντας μ' αυτή κυρίως τη δουλειά να καταξιωθεί στο χώρο του ελληνικού πενταγράμμου. Την παραγωγή του δίσκου και την ενορχήστρωση επιμελήθηκε ο Μιχάλης Νικολούδης, ενώ έλαβαν μέρος αξιόλογοι σολίστες οργάνων, όπως ο Μανώλης Καραντίνης (μπουζούκι, ούτι, τζουρά), ο Πέτρος Ταμπούρης (κανονάκι), ο Μάνος Αχαλινωτόπουλος (κλαρίνο) και ο Μιχάλης Νικολούδης (μαντολίνο, μαντόλα).
(c) CD | Lyra | 1996 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου