Κλείνοντας την πρώτη φάση της μουσικής του πορείας (1983-1997) που απέφερε πέντε ολοκληρωμένες προσωπικές δουλειές
(Κατά τ' άλλα καλά, Έθνος Εξαιρετικά, Γαλάζιο, Καραβάνια, Πακέτο), ο τραγουδοποιός
Κώστας Γανωτής αποφάσισε ν' αλλάξει ρότα και ν' αποσυρθεί από τον κοινότοπο δρόμο μιας τυπικής μουσικής καριέρας στρέφοντας πλέον το ενδιαφέρον του στη συγγραφή, αλλά και στη μελοποιημένη ποίηση.
Ήδη το 1995 είχε παρουσιάσει το πρώτο συγγραφικό του πόνημα («Ευδαίμων Κοντοθώρης»), ενώ το 2004 συνέθεσε το τραγούδι της Ολυμπιακής Εκεχειρίας με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και το 2005 ένα τραγούδι αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα για Άτομα με Αναπηρία. Το 2010 εξέδωσε το δεύτερο βιβλίο του με τίτλο «Περιμένοντας τον Λάκη Ρα», ενώ το 2013 παρουσίασε τη μουσική παράσταση «Τρεις Δημιουργοί για τον Καβάφη» και το 2019 έλαβε μέρος στη μουσική παράσταση «Καβάφης, Ένας Ποιητής, Δύο Κόσμοι». Πιο πρόσφατα, μόλις πέρσι, μας έδωσε άλλο ένα βιβλίο («Μαμά, εγώ δεν είμαι εγώ»), καθώς και δύο μουσικά έργα, το «Ανατολή Ανατολών» σε κείμενα του Ζάχου Ε. Παπαζαχαρίου και «Μέρες Επιταφίου» σε ποίηση του Νίκου Γκάτσου.
Είναι φανερό λοιπόν ότι ο ποιητικός λόγος έχει κυριαρχήσει πλέον στις μουσικές του δημιουργίες, έστω κι αν το σημαντικό αυτό έργο δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο ευρύτερο κοινό. Ο ίδιος μας εξηγεί τους λόγους αυτής της εμμονής: «Οι ποιητές, από κάποια στιγμή της ζωής μου και μετά, υπήρξαν και παραμένουν κατευθυντήριοι φάροι, όχι μόνο με το έργο τους, αλλά και πίσω απ’ αυτό, εκεί, ανάμεσα στις λέξεις και τα νοήματα τους. Αυτό λοιπόν που εισέπραξα και εισπράττω δεν μπορώ παρά να το τραγουδήσω. ‘Εμαθα βλέπεις, τραγουδώντας, να μιλώ για πράγματα κοινά ανθρώπων που κατάλαβαν πως μόνο η αφαίρεση στη ζωή ελευθερώνει».
Πάμε λοιπόν λίγο πιο πίσω, στο ξεκίνημα αυτής της ποιητικής περιπλάνησης του δημιουργού. Το 2004, τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Κώστας Γανωτής συνέθεσε το τραγούδι της Ολυμπιακής Εκεχειρίας με τίτλο: «Λάβετε θέσεις, έτοιμοι, παύσατε πυρ», ένα επικό κομμάτι δοσμένο σε τρεις εκδοχές, μία τραγουδιστική, μία χορωδιακή και μία ορχηστρική. Βασίστηκε σε στίχους από το «Άσμα Ασμάτων» του Σολομώντα και από το ποίημα «Ωδή στον Υδροχόο» του Τάκη Παπατσώνη (1895-1976). Τραγουδούν η Δήμητρα Γαλάνη και η Άλκηστη Πρωτοψάλτη, ενώ συμμετέχουν η ηθοποιός Πέμη Ζούνη, η αθλήτρια Κατερίνα Θάνου και η δημοσιογράφος Μαρία Χούκλη, καθώς και η Παιδική Χορωδία Δημήτρη Τυπάλδου και το Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου.
Την επόμενη χρονιά (2005) ο Κώστας Γανωτής ηχογράφησε το σημαντικό τραγούδι «Όχι, δεν είναι χίμαιρα» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία που τιμάται κάθε χρόνο στις 23 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για μελοποίηση αποσπάσματος από το ποίημα «Αττικό» του μεγάλου ποιητή Άγγελου Σικελιανού (1884-1951), μέσω του οποίου ο συνθέτης εκφράζει την κοινωνική του ευαισθησία επιλέγοντας μάλιστα ως διευκρινιστικό υπότιτλο την καίρια φράση: "Για μια κοινωνία ανοιχτή, χωρίς διακρίσεις, χωρίς αποκλεισμούς". Το τραγούδι είναι μια λυρική μπαλάντα παιγμένη από μια κιθάρα μέσα σε ένα ατμοσφαιρικό ηχητικό πλαίσιο που διαμορφώνουν τα πλήκτρα του συνθεσάιζερ, το οποίο επιμελήθηκε ο Κώστας Παπαδούκας. Το ερμηνεύει ο Γιώργος Νταλάρας συνοδευόμενος από τη χορωδία του Λεόντειου Λυκείου Νέας Σμύρνης.
Και τα δυο τραγούδια εκδόθηκαν σε μορφή CD Single, το πρώτο από την MBI με τη χορηγεία του Δήμου Αθηναίων για λογαριασμό της Διεθνούς Αμνηστίας, ενώ το δεύτερο διανεμήθηκε μέσω της εφημερίδας Ελευθεροτυπία με τη χορηγεία της ΕΡΤ και των αυτοδιοικητικών οργανώσεων ΕΝΑΕ και ΚΕΔΚΕ.