Σάββατο, 26 Μαΐου 2018

Χάρρυ Κλυνν: Αφιέρωμα στον Γεώργιο Σουρή (1982)

Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο του Χάρρυ Κλυνν, κατά κόσμον Βασίλη Τριανταφυλλίδη (1940-1978), θυμήθηκα μια αξιόλογη δισκογραφική του κατάθεση από τις αρχές του '80. Πρόκειται για ένα "Αφιέρωμα" στον κορυφαίο Έλληνα σατιρικό ποιητή Γεώργιο Σουρή (1852-1919).
Ο Χάρρυ Κλυνν έλαμψε στην ελληνική σκηνή ως ένας εξαιρετικά ευρηματικός και άμεσος περφόρμερ με ευθύβολο σατιρικό χιούμορ και τρομερές μιμητικές ικανότητες. Σε πολύ νεαρή ηλικία είχε κάνει δυο σύντομα περάσματα από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο το 1964 ("201 καναρίνια", "Γάμος αλά ελληνικά") κι αμέσως μετά έφυγε στην Αμερική (αρχικά στο Μόντρεαλ), όπου κατάφερε να στήσει μια πολύ ενδιαφέρουσα καριέρα. Με τη Μεταπολίτευση επιστρέφει στην Ελλάδα κι αρχίζει μια καινούργια καριέρα στα μεγάλα νυχτερινά κέντρα, για να μετατραπεί σύντομα στον εμπορικότερο Έλληνα καλλιτέχνη με τεράστια δημοτικότητα. Τη δημοτικότητα αυτή τη διοχέτευσε και στη δισκογραφία ηχογραφώντας μια σειρά πολύ πετυχημένων σατιρικών δίσκων αρχής γενομένης από το κλασικό "Για δέσιμο" (1978), με το οποίο εισάγει τον δημοφιλέστερο "ήρωά" του, τον αξεπέραστο Τραμπάκουλα.
Το 1982 λοιπόν ηχογράφησε την πιο "σοβαρή" δουλειά του. Τίτλος της: "Γεώργιος Σουρής: Αφιέρωμα". Κυκλοφόρησε από την Columbia, όπως και όλες οι άλλες δισκογραφικές του καταθέσεις. Ουσιαστικά επρόκειτο για μια "ποιοτική" παρένθεση στο συρμό της υπόλοιπης δισκογραφίας του, μια προσπάθεια να εμφανιστεί ως "σοβαρός" ερμηνευτής ενός μη επιθεωρησιακού υλικού ανατρέχοντας συγχρόνως στον άμεσο πρόγονό του στη σατιρική τέχνη. 
Τη μουσική των τραγουδιών έγραψε ο καλός συνθέτης Τάκης Μπουγάς, ένας μάλλον παραγνωρισμένος δημιουργός (παρά τις μεγάλες εμπορικές του επιτυχίες), ο οποίος ξεκίνησε με όμορφες συνεργασίες με καλούς τραγουδιστές, όπως η Άννα Βίσση, ο Γιάννης Πάριος, ο Μανόλης Λιδάκης ("Μίλα μου απλά") και η Τάνια Τσανακλίδου ("Αλλιώτικη μέρα"), αλλά κατέληξε στο εύπεπτο εμπορικό τραγούδι της πίστας. 
Τα τραγούδια του δίσκου είναι πολύ ενδιαφέροντα με ευρηματικές μελωδίες και ρυθμούς. Η ερμηνεία του Χάρρυ Κλυνν είναι πολύ εκφραστική και αναδεικνύει το αναμφισβήτητο ταλέντο αυτού του χαρισματικού καλλιτέχνη.

(c) LP | EMI Columbia | 1982 | mp3 | Εξώφυλλα
πηγή: d58
__________________________

Δείτε και τα άλλα αφιερώματα του Δισκοβόλου στον Γεώργιο Σουρή:

Δεν υπάρχουν σχόλια: