Ας επιμείνουμε λίγο παραπάνω στη συνεργασία του Μάνου Χατζιδάκι με τον αφανή ήρωα της ελληνικής δισκογραφίας Τάσο Καρακατσάνη, αυτόν τον άοκνο ενορχηστρωτή και εξαίρετο πιανίστα, ο οποίος κρύβεται πίσω από δεκάδες (ίσως εκατοντάδες) δισκογραφικές εκδόσεις της δεκαετίας του '70 ως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, πριν αποφασίσει να στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στη σύνθεση δικών έργων, κυρίως προορισμένων για το θέατρο, αρχής γενομένης το 1989 με το προσωπικό του άλμπουμ Καπέλα, αν και νωρίτερα είχαν ηχογραφηθεί και κάποια σκόρπια τραγούδια του. Στο ενεργητικό του λοιπόν καταγράφονται συνεργασίες με μια πληθώρα συνθετών και ερμηνευτών εντελώς ετερόκλητου μουσικού ύφους, όπως η Αρλέτα, η Μαρίζα Κωχ, ο Αργύρης Κουνάδης, ο Ηλίας Ανδριόπουλος, ο Μιχάλης Τερζής, ο Θωμάς Μπακαλάκος, αλλά και ο Νίκος Καρβέλας, ενώ η δική του υπογραφή συνοδεύει πολλές δισκογραφικές δουλειές σε δεύτερη εκτέλεση του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι, με κορυφαία φυσικά τα υπέροχα 30 Νυχτερινά (1983).
Πριν από την κυκλοφορία λοιπόν του διπλού άλμπουμ 30 Νυχτερινά ο Τάσος Καρακατσάνης, ο οποίος είχε ήδη δουλέψει πάνω σε συνθέσεις του Μάνου Χατζιδάκι για λογαριασμό της δισκογραφικής εταιρείας Lyra, είχε αρχίσει να πειραματίζεται με τα τραγούδια του μεγάλου συνθέτη μεταγράφοντας τις μελωδίες τους χωρίς λόγια σε ορχηστρική μορφή. Υπάρχει μια πληθώρα τέτοιων ανέκδοτων μεταγραφών που λειτουργούν ως προπομπός της επίσημης έκδοσης του 1983, αλλά με μια ορχηστρική γραφή εντελώς διαφορετική από την τελική. Πρόκειται για μια εκδοχή πιο άγουρη και "λαϊκή", ας πούμε, χωρίς το πιάνο σε πρωταγωνιστικό ρόλο και χωρίς τον αέρινο και ατμοσφαιρικό ήχο των ξύλινων πνευστών που δίνουν το ξεχωριστό ηχόχρωμα των επίσημων «Νυχτερινών». Στην πραγματικότητα μάλιστα το ανεπίσημο αυτό υλικό διαφέρει σχεδόν ολοκληρωτικά από τα 30 επιλεγμένα τραγούδια των «Νυχτερινών», με εξαίρεση τέσσερα κοινά τραγούδια («Γαρίφαλο στ' αυτί», «Άστρο της Ανατολής», «Η παρθένα της γειτονιάς μου», «Στο Λαύριο γίνεται χορός»), αν και αυτό δεν έχει καμιά σημασία, αφού και οι τέσσερις αυτές κοινές μελωδίες έχουν τελείως διαφορετική ενορχήστρωση.
(c) Υλικό αρχείου | Πηγή: Νγκρ/d58
.jpg)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου