Πέρα από τους αμέτρητους δίσκους 78 και 45 στροφών που κατέγραψαν επί δεκαετίες τις πρωτότυπες συνθέσεις του Βασίλη Τσιτσάνη, αλλά και τους δεκάδες δίσκους 33 στροφών με συλλογές, ανθολογίες και επανεκτελέσεις από το κολοσσιαίο έργο του, η προσωπική του δισκογραφία κοσμείται και από κάμποσους δίσκους μεγάλης διάρκειας (33 στροφών) με πρωτότυπες συνθέσεις που κυκλοφόρησαν κατά τις δεκαετίας του '60 και '70.
Από τους δίσκους αυτούς ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το άλμπουμ Σκοπευτήριο που εκδόθηκε το 1975 από την Columbia και (εικάζω ότι) πήρε το όνομά του από το ιστορικό Σκοπευτήριο της Καισαριανής, δίπλα στο οποίο βρισκόταν το περίφημο νυχτερινό κέντρο διασκέδασης Χάραμα, όπου είχε την έδρα του ο Βασίλης Τσιτσάνης επί μία σχεδόν εικοσαετία (1964-1983).
Το άλμπουμ περιλαμβάνει δώδεκα καινούργια λαϊκά τραγούδια, από τα οποία τα μισά έχουν στίχους του Κώστα Βίρβου και τα υπόλοιπα του ίδιου του Τσιτσάνη. Στο ξεκίνημα του δίσκου δεσπόζει το εμβληματικό ζεϊμπέκικο "Της γερακίνας γιος", μια μεγάλη στιγμή του λαϊκού μας τραγουδιού με βιωματικά στοιχεία από τη δύσκολη εμπειρία του Βίρβου στα μπουντρούμια της φυλακής στα χρόνια της γερμανικής Κατοχής. Ο ίδιος ο Τσιτσάνης αποφάσισε να ερμηνεύσει το μεγάλο αυτό τραγούδι έχοντας δίπλα του την καινούργια τότε ερμηνεύτρια Λιζέττα Νικολάου, την οποία ο ίδιος είχε πρωτοβγάλει στη δισκογραφία με το δίσκο Τα ωραία του Τσιτσάνη (1973), πριν απογειώσει την καριέρα της ο Γιάννης Μαρκόπουλος.
Τα υπόλοιπα τραγούδια του δίσκου αποδίδουν οι κορυφαίες ερμηνεύτριες Βίκυ Μοσχολιού και Δήμητρα Γαλάνη, αμφότερες με ευδόκιμη προϋπηρεσία δίπλα στον Τσιτσάνη κατά το παρελθόν. Από τις πιο ευαίσθητες και λυρικές στιγμές του δίσκου είναι οι όμορφες λαϊκές μπαλάντες "Η σκιά μου κι εγώ" και "Νοσταλγία" που ερμηνεύει πολύ εκφραστικά η Δήμητρα Γαλάνη, πειστικά δείγματα της προσαρμοστικότητας του συνθέτη στις μεταλλάξεις του ελληνικού τραγουδιού.
(c) CD | EMI Columbia | 1975 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου