Δέκα χρόνια περίπου μετά την πρώτη του εμφάνιση στο ελληνικό τραγούδι ο Μάριος Τόκας ευτύχησε να υλοποιήσει ένα παλιό του όνειρο με το δίσκο Στη λεωφόρο της αγάπης, δηλαδή τη συνεύρεση στον ίδιο δίσκο των τριών κορυφαίων ερωτικών τραγουδιστών του καιρού, του Γιάννη Πάριου, της Χαρούλας Αλεξίου και της Δήμητρας Γαλάνη. Μαζί τους προστέθηκε και ο αισθαντικότατος νέος τραγουδιστής (δυστυχώς μακαρίτης πια) Διονύσης Θεοδόσης, που έδεσε ιδανικά με τις φωνές των τριών μεγάλων ερμηνευτών. Σημειώνω επίσης ότι στα φωνητικά έχουμε και τη σκιώδη παρουσία μιας άγνωστης (τότε) τραγουδίστριας με το όνομα ...Καίτη Γαρμπή!
Ο δίσκος έχει στίχους του Κύπριου ποιητή και στιχουργού Ανδρέα Νεοφυτίδη, με τον οποίο συνεργάστηκε και στη συνέχεια ο Τόκας με μεγάλη επιτυχία. Το ενδιαφέρον μάλιστα των στίχων αυτών είναι ότι αντλούν την έμπνευσή τους από την ερωτική ποίηση του σπουδαίου Γάλλου ποιητή Louis Aragon (1897-1982), πρωτεργάτη του ντανταϊσμού και στη συνέχεια του υπερρεαλισμού στη Γαλλία.
Ο Τόκας έγραψε 10 απλά ρυθμικά και μελωδικά τραγούδια που γνώρισαν ευρύτατη εμπορική αποδοχή και συνέβαλαν αποφασιστικά στην καθιέρωσή του ως μεγάλης δύναμης στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού, πράγμα που επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά από την πλατιά απήχηση της κατοπινής δισκογραφικής του παραγωγής. Η μελωδική φλέβα του συνθέτη είναι εμφανής και σ' αυτή τη δουλειά, που πάντως έχει έναν ήχο μάλλον ξεπερασμένο, κυρίως λόγω της ενορχήστρωσης του Νίκου Κούρου. Προσπερνώντας τα μεγάλα σουξέ ("Ζηλεύω", "Λεηλάτησέ με", "Κι όλο εγώ περίμενα", "Όποιο δρόμο και να πάρω", "Εξαρτάται") θα στεκόμουν με περισσότερη συμπάθεια στα τραγούδια: "Φοβάμαι" (για την εκφραστικότητα της Δήμητρας Γαλάνη), "Τριαντάφυλλο" (για την τρυφερή ερμηνεία του Θεοδόση) και "Ξεχασμένη αποσκευή" (μια όμορφη ερμηνευτική στιγμή της Χαρούλας).
(c) LP | Minos | 1987 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου