Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014

Ο Δημήτρης Λάγιος ερμηνεύει Ρήγα Φεραίο (1975)

Υπάρχει η εντύπωση μεταξύ τους φιλόμουσων ότι η πρώτη δισκογραφική εμφάνιση του πρόωρα χαμένου συνθέτη Δημήτρη Λάγιου (1952-1991) καταγράφεται το 1982 με τον "Ήλιο τον Ηλιάτορα" πάνω σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη. 
Η αλήθεια όμως είναι ότι αρκετά χρόνια νωρίτερα, το 1975, ο νεαρός τότε συνθέτης βρέθηκε στο studio για μια παντελώς άγνωστη ηχογράφηση ανεξάρτητης παραγωγής με τίτλο "Τέσσερα Επαναστατικά Τραγούδια του Ρήγα Φεραίου"! Ο δίσκος κυκλοφόρησε εκτός εμπορίου σε 1000 μόλις αντίτυπα κι όπως ήταν φυσικό γρήγορα εξαφανίστηκε από το προσκήνιο και ξεχάστηκε εντελώς. 
Η μουσική ανασύνθεση ανήκει στον ιστοριοδίφη και μουσικό ερευνητή Γεώργιο Γ. Λαδά, ο οποίος μάλιστα προλογίζει καθένα από τα μελοποιημένα ποιήματα. 
Τα τέσσερα μέρη του έργου είναι: "Θούριος", "Ύμνος πατριωτικός", "Επαναστατικό Τραγούδι, "Ω παιδιά μου ορφανά μου"
Ο Δημήτρης Λάγιος έκανε την ενορχήστρωση, διηύθυνε την ορχήστρα και τραγούδησε. Η μουσική έχει εμβατηριακό χαρακτήρα, όπως επιβάλλει άλλωστε και το ειδικό περιεχόμενο των επαναστατικών ποιημάτων του Ρήγα.


Ακούστε το ΔΙΣΚΟ

ΥΓ. Ευχαριστώ θερμά το φίλο μου Διονύση για το δίσκο...

4 σχόλια:

tasosmbox είπε...

το συγκεκριμένο αρχείο μου δείχνει κατά την αποσυμπίεση ότι είναι κατεστραμμένο, αν μπορείς να το κοιτάξεις σε παρακαλώ;

Ευχαριστώ για τις εκπληκτικές αναρτήσεις.

tasosmbox είπε...

Φταίει ο Hoster τελικά για το μη σωστό κατέβασμα.

ΑΑΒΑΣ είπε...

Ωστόσο δεν υπάρχει πρόβλημα, γιατί το έλεγξα.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ , ΚΑΤΕΧΩ Κ ΕΓΩ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 1000 ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΣΕ ΒΙΝΥΛΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΛΑΔΑ. ΤΟΝ ΠΑΡΕΧΩ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ