Ένας
δίσκος αφιερωμένος αποκλειστικά στα κρουστά με συνθέσεις avant garde
άραγε πόσο ευχάριστα μπορεί να ακούγεται; Το ερώτημα με απασχολεί, γιατί
ώρες ώρες νιώθω να φουντώνουν οι διαστροφικές μου καταβολές, καθώς
συλλαμβάνω τον εαυτό μου να απολαμβάνει με υπέρτατη ηδονή αυτούς τους
"πρωτόγονους" ήχους, έστω κι αν οι θεωρητικοί τους τοποθετούν στη
μουσική πρωτοπορία του 20ου αιώνα!
Αλλά ας σοβαρολογήσουμε: Εδώ έχουμε ένα μικρό δείγμα πρωτοποριακής μουσικής
για κρουστά από τρεις εντελώς διαφορετικής καταγωγής συνθέτες που
απλώνονται από την Κίνα ως τη Γαλλία, για να δικαιολογηθεί και ο τίτλος
του δίσκου.
Η Κινεζοελβετίδα συνθέτρια Tona Scherchen (1938-), κόρη του μεγάλου αρχιμουσικού Χέρμαν Σέρχεν, συνεισφέρει τη σύνθεση "Shen", γραμμένη το 1968. Ακολουθεί ο Γάλλος Alain Louvier (1945-) με τις συνθέσεις "Candrakala" και "Shima", ενώ η δεύτερη πλευρά του δίσκου καλύπτεται από την εντυπωσιακή σύνθεση "Κρυπτόγραμμα" (1970) για έξι εκτελεστές κρουστών του δικού μας Γιώργου Απέργη
(1945-), σημαντικού συνθέτη, ο οποίος ζει από το 1963 στο Παρίσι, όπου
απολαμβάνει μεγάλης αναγνώρισης.
Τα έργα ερμηνεύονται από το ιστορικό σύνολο
κρουστών Les percussions de Strasbourg.
LP | Philips | 1972 | Flac | Covers
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου