Μετά τη μεγαλειώδη πορεία του μέσα στη δεκαετία του '70 ο Μανώλης Μητσιάς ανέκοψε ρυθμούς και μέσα σ' ολόκληρη τη δεκαετία του '80 δεν μας έδωσε παρά μόνο τρεις αξιόλογους προσωπικούς δίσκους: Στου καιρού τα ρέματα (1982), Εξ αδιαιρέτου (1984) και Χειμωνιάτικος ήλιος (1986). Η κάμψη του ελληνικού τραγουδιού έτσι κι αλλιώς εκείνη την περίοδο δεν μπορούσε να μην επηρεάσει και καλλιτέχνες ενός τόσο υψηλού διαμετρήματος.
Ο δίσκος Εξ αδιαιρέτου, όπως υπαινίσσεται κι ο τίτλος, είναι αποτέλεσμα της συνύπαρξης δύο εντελώς ετερόκλητων δημιουργών ή μάλλον δύο δημιουργικών δίδυμων που έχουν ήδη γράψει μεγάλη ιστορία στο ελληνικό τραγούδι. Το ένα δίδυμο αποτελούν ο λαϊκός συνθέτης Θόδωρος Δερβενιώτης και ο λαϊκός στιχουργός Κώστας Βίρβος, αμφότεροι με μεγάλες περγαμηνές από τη μακρόχρονη θητεία τους στο καθαρό λαϊκό τραγούδι του παρελθόντος. Το άλλο δίδυμο, ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Λίνα Νικολακοπούλου, αποτελούν τις νέες δυνάμεις του χώρου, οι οποίες εκείνη την εποχή βρίσκονταν σε ραγδαία ανοδική πορεία.
Το πρώτο μισό του δίσκου καλύπτεται με έξι λαϊκά τραγούδια των Δερβενιώτη - Βίρβου, από τα οποία προέκυψε η μεγάλη επιτυχία "Σου 'χω έτοιμη συγνώμη", ένα καλογραμμένο ορθόδοξο ζεϊμπέκικο βγαλμένο απ' τον παλιό καλό καιρό. Το υπόλοιπο μέρος του δίσκου περιλαμβάνει επτά τραγούδια των Κραουνάκη - Νικολακοπούλου σε ύφος μπαλάντας, αλλά και με ισχυρές δόσεις λαϊκού χρώματος και ρυθμών. Δύο τραγούδια ξεχώρισαν εδώ, τα αισθαντικά "Ποτέ" και "Επέτειος". Ο Μανώλης Μητσιάς προσαρμόζεται με μεγάλη άνεση και ευκολία στο ετερόκλητο ύφος των τραγουδιών και τα ερμηνεύει υποδειγματικά.
(c) Minos-EMI | 1984 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου