Ας επανέλθουμε για λίγο στον πρόσφατα θανόντα σπουδαίο λαϊκό τραγουδιστή Γιάννη Καλατζή, για να συμπληρώσουμε το κενό που απομένει στην προσωπική του δισκογραφία με μια μικρή συλλογή άγνωστων και ακυκλοφόρητων τραγουδιών του, τα οποία δεν έχουν περιληφθεί ποτέ σε κάποια από τις ποικίλες προσωπικές του ανθολογίες που έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς είτε ως επίσημες εκδόσεις της Minos, είτε ως premium εκδόσεις διαφόρων εντύπων.
Πρέπει να θυμίσω βέβαια ότι η Minos μας χάρισε το 1996 μια θαυμάσια ψηφιακή συλλογή σπάνιων τραγουδιών του Γιάννη Καλατζή από τις 45 στροφές, αλλά δυστυχώς δεν προχώρησε στην έκδοση μιας συνέχειας που θα περιλάμβανε και τα υπόλοιπα ανέκδοτα 45άρια του τραγουδιστή, όπως έκανε πλουσιοπάροχα για πολλούς άλλους καλλιτέχνες. Κι έτσι τώρα εγώ - με προδήλως αλαζονική διάθεση (!!!) - σπεύδω να καλύψω αυτό το κενό με τούτη τη συλλογή!
Έχω μαζέψει λοιπόν 11 τραγούδια, τα περισσότερα σε καθαρά λαϊκό ύφος, γραμμένα από τον Γιώργο Μητσάκη, τον Μπάμπη Μπακάλη και τον Κώστα Καπλάνη, όλα ηχογραφημένα μέσα στο 1968. Μαζί μ' αυτά έχουμε και δυο από τα πρώτα πρώτα τραγούδια του Δήμου Μούτση σε δεύτερη εκτέλεση ("Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα", "Στου Προφήτ' Ηλία"), τα οποία πρώτος είχε ερμηνεύσει ένα χρόνο νωρίτερα ο Σταμάτης Κόκοτας. Έχω συμπεριλάβει επίσης δυο γνωστά τραγούδια ("Όνειρο απατηλό", "Το μηδενικό") του Απόστολου Καλδάρα. Το πρώτο είναι σε δεύτερη εκτέλεση με πρώτο εκτελεστή και πάλι τον Σταμάτη Κόκοτα. Τέλος, έχουμε και το ελάχιστα γνωστό "Λέγοντας και κλαίγοντας" (στην άλλη πλευρά είχε το γνωστό "Ω, τι κόσμος, μπαμπά") του Βασίλη Δημητρίου, όπου συναντούμε το όνομα της Άννας Βίσση για πρώτη φορά (1973) στην ελληνική δισκογραφία.
Έχω μαζέψει λοιπόν 11 τραγούδια, τα περισσότερα σε καθαρά λαϊκό ύφος, γραμμένα από τον Γιώργο Μητσάκη, τον Μπάμπη Μπακάλη και τον Κώστα Καπλάνη, όλα ηχογραφημένα μέσα στο 1968. Μαζί μ' αυτά έχουμε και δυο από τα πρώτα πρώτα τραγούδια του Δήμου Μούτση σε δεύτερη εκτέλεση ("Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα", "Στου Προφήτ' Ηλία"), τα οποία πρώτος είχε ερμηνεύσει ένα χρόνο νωρίτερα ο Σταμάτης Κόκοτας. Έχω συμπεριλάβει επίσης δυο γνωστά τραγούδια ("Όνειρο απατηλό", "Το μηδενικό") του Απόστολου Καλδάρα. Το πρώτο είναι σε δεύτερη εκτέλεση με πρώτο εκτελεστή και πάλι τον Σταμάτη Κόκοτα. Τέλος, έχουμε και το ελάχιστα γνωστό "Λέγοντας και κλαίγοντας" (στην άλλη πλευρά είχε το γνωστό "Ω, τι κόσμος, μπαμπά") του Βασίλη Δημητρίου, όπου συναντούμε το όνομα της Άννας Βίσση για πρώτη φορά (1973) στην ελληνική δισκογραφία.
Ως bonus κομμάτια συμπεριέλαβα άλλες δυο ακυκλοφόρητες ερμηνείες του Γιάννη Καλατζή: Το τραγούδι "Δεν έχει χρυσάφι σαν την καρδιά σου" έχει μουσική του Γιώργου Μουφλουζέλη και ηχογραφήθηκε για πρώτη φορά το 1964 με τη φωνή του Απόστολου Νικολαΐδη, ενώ η ακυκλοφόρητη δεύτερη εκτέλεση του Γιάννη Καλατζή έγινε το 1968. Τέλος, το τραγούδι "Παγωνιά μες στην καρδιά" σε μουσική Μιχάλη Καρρά ακούστηκε στην ταινία "Θυμήσου αγάπη μου", παραγωγής 1969, αλλά δεν δισκογραφήθηκε ποτέ.
Σημειώνω επίσης ότι ο Γιάννης Καλατζής έχει ερμηνεύσει ένα ακόμη τραγούδι που όμως, αν και ηχογραφήθηκε στο στούντιο, δεν κυκλοφόρησε ποτέ και μάλλον είναι αδύνατον πια να βρεθεί. Τίτλος του: "Σπουργιτάκι ορφανό". Το έγραψε ο Κώστας Καπλάνης το 1968.
(c) Vinyl 45'' | Minos | 1968-1973 |
πηγή: π.Αρτ./d58/melekscorpions
13 σχόλια:
Eτσι!!!
Θαυμάσιο!
Εισαι καταπληκτικος φιλε μου,τα θεματα σου μοναδικα.
Σ'Ευχαριστω
Καλό θα ήταν, όταν μαζί με τα τραγούδια βάζετε μέσα και καταλόγους που έχετε αντιγράψει από περιοδικά, έντυπα ή ηλεκτρονικά, να αναγράφετε και την αρχική πηγή δημοσίευσης του καταλόγου. Αναφέρομαι βεβαίως στη λίστα με τα τραγούδια του ερμηνευτή στις 45 στροφές, που έχετε αντιγράψει από το "Όασις" ή το Ogdoo.gr
Κατά τ'άλλα ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για τα δυο Bonus tracks (10 & 11).
Αγαπητέ Θανάση Γιώγλου, συμφωνώ κατ' αρχήν με την επισήμανσή σου για την απαραίτητη αναφορά της πηγής, όταν αντλούνται στοιχεία που αποτελούν εργασία κάποιου άλλου.
Αλλά...
Αλλά, όπως ίσως θα έχεις παρατηρήσει, ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΟΥ! Δεν το έχεις προσέξει αυτό, πριν μου κάνεις τη μικρόψυχη παρατήρησή σου; Εσύ βέβαια είσαι επαγγελματίας και βλέπεις με υπολογισμό όσα διακινούνται στο διαδίκτυο διεκδικώντας την αποκλειστικότητα. Εδώ είναι η διαφορά μας. Γιατί εγώ είμαι ερασιτέχνης με τη διπλή σημασία του όρου κι επομένως, επειδή αγαπώ την τέχνη, θεωρώ αδιανόητο να την εκμεταλλεύομαι οικονομικά, όπως το γράφω άλλωστε φαρδιά πλατιά στην κορυφή της πρώτης σελίδας! Η χαρά μου λοιπόν είναι απερίγραπτη κάθε φορά που βλέπω να διασπείρονται στον παγκόσμιο ιστό πράγματα που προσφέρω ανιδιοτελώς μέσα από το προσωπικό μου αρχείο ή μέσα από το πολύτιμο αρχείο άλλων φίλων που διαπνέονται από την ίδια φιλοσοφία. Επομένως δεν μιζεριάζω που βλέπω συνεχώς να δημοσιοποιείται δεξιά κι αριστερά υλικό που αποτελεί δική μου "πνευματική" τρόπον τινά εργασία, όπως - για παράδειγμα - οι πλήρεις κατάλογοι μελοποιημένης ποίησης που συστηματικά δημιουργώ εδώ και πολλά χρόνια σε τέτοιο βαθμό πληρότητας που δε νομίζω πως μπορεί κανείς να τους ξεπεράσει. Δίνω λοιπόν αφειδώς υλικό από τους καταλόγους μου δίχως να θέτω κανένα ηθικό περιορισμό σε οποιονδήποτε τους αναπαράγει ή τους οικειοποιείται, γιατί ξέρω καλά πως στο διαδίκτυο δεν υπάρχουν φραγμοί! Ίσως χωρίς να το έχεις καταλάβει, να το έχεις κάνει κι εσύ, έστω και μέσω τρίτης οδού!!! Και βεβαίως ανακαλύπτω συνεχώς αυτούσια κείμενά μου σε διάφορους χώρους και έντυπα με τις υπογραφές γνωστών μουσικοκριτικών! Πασίγνωστο μουσικό περιοδικό (το όνομά του αρχίζει από "Δ") πιο παλιά με είχε ...κατακλέψει!!! Για να μη μιλήσω για τα εξώφυλλα! Γιατί εκεί καταθέτω τεράστιο κόπο και χρόνο, ώστε να τα φτιάχνω όσο γίνεται πιο άρτια. Τα εξώφυλλά μου αυτή τη στιγμή έχουν πλημμυρίσει όλες τις μηχανές αναζήτησης και φυσικά καταλήγουν στα αρχεία κάθε ενδιαφερόμενου δίχως να νοιάζεται κανείς για το δικό μου κόπο!
Και κάτι ακόμα: Είσαι βέβαιος ότι τα στοιχεία για τα 45άρια του Γιάννη Καλατζή είναι παρμένα από σένα; Θέλω να σε πληροφορήσω ότι εγώ τα έχω από τον αγαπητό μου φίλο π.Αρτ. (είμαι σίγουρος πως ξέρεις πολύ καλά για ποιον πρόκειται!!!), το μουσικό αρχείο του οποίου είναι εκτός κάθε συναγωνισμού και νομίζω πως κάποιες φορές το έχεις αξιοποιήσει κι εσύ. Ο υπέροχος αυτός άνθρωπος βρέθηκε τυχαία στο blog μου, κατάλαβε τη λογική που το διαπνέει κι αποφάσισε να γίνει ο Μαικήνας του και να μοιράσει ανιδιοτελώς στους αληθινούς μουσικόφιλους μέσω του ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΥ μου τα πιο ακριβά του αρχεία.
Τέλος, σε ενημερώνω ότι ξανανέβασα το αρχείο αφαιρώντας από μέσα τον επίμαχο κατάλογο, για να μη σφετεριστώ τη δουλειά σου, πράγμα που δεν θα το ήθελα επ' ουδενί.
Ευχαριστώ για την επικοινωνία...
Aγαπητέ κύριε Ααβας , καταρχάς δεν ήταν απαραίτητο να τα γράψετε όλα αυτά. Ξέρω ποιος είστε και ξέρω και τι έχετε προσφέρετε. Όπως επίσης ξέρω πολύ καλά και τον σπουδαίο π.Αρτ, από το αρχείο του οποίου έχω κι εγώ «επωφεληθεί» δεκάδες φορές. Αλλά, όσον αφορά τη συγκεκριμένη καταγραφή, εκτός από τα σημεία στίξης, είχατε αντιγράψει μέχρι και τα… λάθη. Λάθη που διαπιστώθηκαν στη συνέχεια από εμένα και, στη διαδικτυακή μορφή της καταγραφής, φυσικά διορθώθηκαν. Οπότε μην το αμφισβητείτε αυτό.
Αναφέρετε πως πάντοτε σημειώνετε τις «πηγές» του υλικού σας. Δεν είπα το αντίθετο. Αλλά αν έβλεπα την «πηγή», δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να σας γράψω. Και πρέπει να σας σημειώσω πως κακώς αποσύρατε τον κατάλογο με τα 45άρια. Δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου, αν καταλάβατε αυτό.
Αναφέρετε επίσης πως εσείς είστε ερασιτέχνης κι εγώ επαγγελματίας και βλέπω με υπολογισμό τη διακίνηση στο διαδίκτυο κλπ. Θεωρείτε άραγε υπολογισμός μια αναγραφή της πηγής; Εσείς τουλάχιστον θα πρέπει να γνωρίζετε (ανεξάρτητα από τη θεώρηση που έχετε για τα πράγματα), πως για να γίνει μια καταγραφή ή έρευνα ή όπως θέλετε πείτε το, απαιτείται πολύς κόπος και χρόνος (δεν αναφέρω το χρήμα που χρειάζεται για την απόκτηση του υλικού). Στα δέκα χρόνια που ασχολούμαι επίσημα με την αρθρογραφία, έχω δει άπειρες φορές κείμενα μου αλλά και οπτικοακουστικά ντοκουμέντα να διακινούνται από δω κι από κει. Αλλά και παλαιότερα. Σας πληροφορώ λοιπόν πως είτε σαν «ερασιτέχνης», είτε σαν «επαγγελματίας» με τον ίδιο τρόπο λειτουργούσα και λειτουργώ. Και σας πληροφορώ επίσης πως δε λειτουργώ έτσι μόνο για τη δική μου δουλειά. Έχω έρθει πολλές φορές σε διαδικτυακές διενέξεις για τη δουλειά άλλων και πολύ αξιότερων από εμένα ερευνητών και αρθρογράφων.
Όσον αφορά το ότι σας είχαν κατακλέψει παλαιότερα, το ότι δεν κάνατε τίποτα, δε σημαίνει ότι πράξατε εσείς σωστά κι εγώ λάθος ή το αντίθετο. Δεν ξέρω καν ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος. Απλά εσείς έχετε διαφορετική θεώρηση για τα πράγματα.
Κι ένα τελευταίο… Όσον αφορά για τη δική σας ανιδιοτέλεια στο θέμα της προσφοράς , που έρχεται σε αντίθεση με το δικό μου επαγγελματισμό, αυτό αφήστε το καλύτερα, γιατί πολύ απλά δεν γνωριζόμαστε… Ο κοινός μας φίλος όμως, μπορεί κάλλιστα να σας ενημερώσει σχετικά…
Με εκτίμηση
Θανάσης Γιώγλου
Πες!!!!!Τα!!!!(Αν ητανε η ζηλεια ψωρα ,θα χε πιασει όλη τη χώρα!!!)χα χα χα χα
Φίλε Θανάση, θα επαναλάβω απλώς ότι τον κατάλογο μού τον έδωσε ο π.Αρτ. και δεν τον πήρα απευθείας από δική σου δημοσίευση. Γιαυτό και θεώρησα επαρκή την αναφορά του φίλτατου π.Αρτ. ως πηγής μου. Αν θεωρείς ότι εκείνος σε ”έκλεψε", είναι άλλο θέμα, αλλά ελπίζω να μη διαβάσει αυτά εδώ τα σχόλιά, γιατί μάλλον θα θυμώσει και με το δίκιο του!
Φυσικά δεν σκοπεύω να επαναφέρω τον κατάλογο στην ανάρτηση μου, γιατί δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητος και κυρίως γιατί δεν επιθυμώ να οικειοποιούμαι τη δουλειά άλλων. Αντιθέτως, όπως σου είπα, χαίρομαι να βλέπω τη δική μου δουλειά να ταξιδεύει ελεύθερα στον παγκόσμιο ιστό.
Έτσι είναι.. Η αγάπη για την τέχνη αποκλείει αυτόματα κάθε μορφή οικονομικής εκμετάλλευσης, ενώ τα άνθη αυτής της αγάπης έλκουν όλων των λογιών τα 'ζωύφια' :) καί τα ευγνώμονα, καί τα ωφέλιμα καί τα μικρόψυχα.. Εξαιρετική ανάρτηση, όπως όλες.. Οτιδήποτε άλλο πέρα από ευχαριστίες είναι εκ του πονηρού. Ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα για το αν διαβάσει ο π.Αρτ. αυτά τα σχόλια, αλλά δεν νομίζω πως θα θυμώσει.
Για μένα πάντως το θέμα θεωρείται λήξαν...
Όσο για τη "ζήλεια" του κυρίου Τζιλιβάκη, επειδή σε κάθε ανάρτηση κειμένου για κάποιο "σπάνιο" δίσκο στο Ogdoo.gr προσπαθεί με τα σχόλιά του να πείσει τους αναγνώστες ότι ο δίσκος δεν είναι σπάνιος, μάλλον με το σχόλιό του περί ζήλειας κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια...
Φίλε Θανάση, δεν σε γνωρίζω, οπότε η όποια γνώμη μου για σένα περιορίζεται στα γραπτά σου. Ομολογώ πως με ενόχλησε ή παρέμβασή σου, αλλά δε θέλω κι εγώ να συνεχιστεί αυτή η κουβέντα. Τον Μανόλη όμως τον Τζιλιβάκη τον γνωρίζω προσωπικά και ξέρω πόσο άδολες είναι οι προθέσεις του, έστω κι αν ο αυθορμητισμός και ο ενθουσιασμός του μπορεί να ενοχλούν κάποιους!
Μα εγω φταιω;;;;Σπανιος ειναι ενας δισκος που α) δεν βρισκεται και β) ειναι πανακριβος!!!
Οχι οταν βρισκεις π.χ. τη μοσχολιου τον ασπρο του 1966 στα δέκα ευρω!!!!!
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΝΙΟ,ενταξει ξερω ότι πρεπει ντε και σωνει να βγει μια υλη,να γινει αισθητη μια παρουσια,μα οχι να πουλαμε στον κοσμο "φύκια για μεταξωτες κορδελες!!!"
Σημερον λοιπόν 3/8/2017 ο δισκος αυτος προσφερεται 19 φορες!!!
https://www.discogs.com/sell/list?master_id=882870&ev=mb
Τωρα δεν ξερω ποιοι τρωνε κουτοχορτο,εγω παντως δεν τρωγω...
Το ιδιο και για τον ασπρο του Μπιθικώτση...
Κι οσο για τη "ζηλεια' αφου το επιασες, 18 του μηνα μου εδωσε ο Νικος Πολιτης κι ανεβασα το ΣΠΑΝΙΟ,αυτο ειναι σπανιο,45αρι του Καλατζη,20 του μηνα να το ενα τραγουδι σε αρθρο σου...(Οχι βεβαια απο τον πατερ αφου ειναι γεματο χρατσα χρουτσα,μα δεν ειναι εκει το θεμα)(Γινομαι "μικρος","μα σε λαβι" που λενε και οι γαλλοι...!!!)
Ας μην το συνεχισουμε ομως γιατι το κοινο του Δημητρη ειναι νοημονες αθρωποι,μπορει να μην σχολιαζουν ΟΛΟΙ μα ξερουν να κρινουν και ριγμενοι απο ολη αυτη την κουβεντα δεν ειμαι ουτε εγω ουτε ο Μητσος...
Τελος...
Και να συμπληρωσω εδω,"να σε καψω Γιαννη να σε αλείψω λαδι",ότι επειδη εγω ειμαι "μικρος"και σε ηλικια αλλα και γενικα μου αρεσει να μαθαινω καινουργια πραματα στην μουσικη που με ενδιαφερει και πολλες φορες εχω βρει στα αρθρα του κυριου Γιωγλου ενδιαφεροντα πραματα ,όπως το αρθρο με τα "Πικροσαββατα" του Γκατα το δισκο με την πρωτη εκτελεση του "Μια νυχτεριδα στη σκεπη" με τον Καπερναρο και μετα ψαχνω να βρω τα βινυλια ή ψηφιακα,ετσι για να μην πει κανεις ότι απαξιωνω την εργασία και την ερευνητικη διαθεση κανενος...
Δημοσίευση σχολίου