Κυριακή 17 Ιουνίου 2018

Γιάννης Καστρινός: Απ' τ' αλώνια στα σαλόνια (1972) ανέκδοτο

Στα πρώτα χρόνια του '70, όταν σταδιακά αρχίζει η κάμψη του ελληνικού εμπορικού κινηματογράφου, κυριαρχεί στη μεγάλη οθόνη το φευγαλέο άστρο της Δέσποινας Στυλιανοπούλου, η οποία ξαφνικά, από ρόλους κομπάρσου μέχρι τότε, μετατράπηκε σε δημοφιλέστατη πρωταγωνίστρια λανσάροντας ένα λαϊκό στιλ γεμάτο αυθορμητισμό, κέφι, τραγούδια και ...ελληνικούρες. 
Μια από τις ταινίες της αυτής της περιόδου ήταν η "Απ' τ' αλώνια στα σαλόνια", παραγωγής 1972, σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη με συμπρωταγωνιστή τον Νίκο Ρίζο. Έκοψε μάλιστα στην πρώτη προβολή 130.000 εισιτήρια. 
Η ταινία είναι πλημμυρισμένη με λαϊκά τραγούδια που έγραψε ο Γιάννης Καστρινός. Φυσικά τα ερμηνεύει η Στυλιανοπούλου, ενώ συμμετέχουν η Ελένη Ροδά και ο Πέτρος Μήλας.
Ποιος όμως ήταν αυτός ο Γιάννης Καστρινός; Ξεχασμένος σήμερα συνθέτης, είχε γράψει κάποια σουξεδάκια του καιρού με γνωστά ονόματα του πενταγράμμου, όπως ο Τέρης Χρυσός, η Κλειώ Δενάρδου, ο Πάνος Κόκκινος και άλλοι, ενώ αργότερα ασχολήθηκε με την ενορχήστρωση σε δίσκους της Πρωτοψάλτη, της Τσανακλίδου και άλλων. Το 1967 είχε γράψει τη μουσική της ταινίας "Τι κι αν γεννήθηκα φτωχός", ενώ το 1968 προσέφερε τις υπηρεσίες του στο καθεστώς των συνταγματαρχών γράφοντας τη μουσική για τον χουντικό ύμνο "Το νέον Σύνταγμα της 29ης Σεπτεμβρίου 1968" σε στίχους του Γιώργου Οικονομίδη με ερμηνευτή τον Φώτη Δήμα, ο οποίος άλλωστε είχε ερμηνεύσει και τον επίσημο ύμνο του καθεστώτος σε μουσική Γιώργου Κατσαρού!

(c) Ανέκδοτο OST | 1972 | mp3 | Αυτοσχέδια εξώφυλλα
πηγή: d58

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το πονηρό Το αντιλαμβάνομαι (1972)

Στίχοι: Πέτρος Μήλας
Μουσική: Γιάννης Καστρινός
1η ερμηνεία Δέσποινα Στυλιανοπούλου & Πέτρος Μήλας

Τώρα που μπλεξες μαζί μου
να' τα αφήσεις τα παλιά
Και να ξέρεις πως σ'μένα
Δεν περνά η ζαβολιά
Τι δουλεύει το μυαλό σου
Θα το πάρω μυρωδιά
Και σε πιάνω με το πρώτο
Πριν μου κάνεις τη λαδιά.

Το πονηρό το αντιλαμβάνομαι
Και εγώ κορόιδο δεν πιάνομαι
Το πονηρό το αντιλαμβάνομαι
Εγώ κορόιδο δεν πιάνομαι,δεν πιάνομαι

Μην μ'πουλάς φιγούρες κόλπα
Δεν σηκώνω και πολύ
Κι αν μου κάνεις κάνα φάλτσο
Θα πετάξει το πουλί
Είμαι ίσιος χαρακτήρας
Έχω και καλή καρδιά
Και έτσι μου φερθείς ωραία
Θα τις πάρεις τα κλειδιά

Το πονηρό το αντιλαμβάνομαι
Και εγώ κορόιδο δεν πιάνομαι
Το πονηρό το αντιλαμβάνομαι
Κι εγώ κορόιδο δεν πιάνομαι,δεν πιάνομαι...

i love john williams είπε...

μπορειτε να το ανεβασετε παλι?