Η πρώτη δισκογραφική εμφάνιση του Θέμη Ανδρεάδη σημειώθηκε το 1972 με το δίσκο "Διάλειμμα" του Γιάννη Μαρκόπουλου, ο οποίος του έγραψε δυο τρυφερές μπαλάντες ("Όχι δεν πρέπει", "Πού πάτε λοιπόν"), μέσα από τις οποίες αποκαλύφθηκε ένας εξαίρετος ερμηνευτής με ιδιαίτερα εκφραστική φωνή, πράγμα που δεν προοιωνίζονταν την εικόνα του χιουμορίστα-σατιρικού τραγουδιστή που μας παρουσίασε στη συνέχεια. Πάντως ήταν ο Μαρκόπουλος που πρώτος έδωσε το έναυσμα προς αυτή την κατεύθυνση, όταν παράλληλα τού εμπιστεύθηκε τα δυο τεράστια χιουμοριστικά σουξέ "Του άντρα του πολλά βαρύ" και "Ο Ταρζάν". Ήρθε και μια ανάλογου ύφους συμμετοχή στο δίσκο "Διαδρομή" (1973) του Γιώργου Χατζηνάσιου, οπότε η συγκεκριμένη πορεία έμοιαζε πια αναπότρεπτη.
Μ' αυτή λοιπόν την ετερόκλητη προίκα στις αποσκευές του ο Θέμης Ανδρεάδης αποφάσισε το 1973 να εκθέσει και τα συνθετικά του χαρίσματα γράφοντας τα πρώτα του τραγούδια για την πρώτη ολοκληρωμένη προσωπική του δουλειά με τίτλο "Γελοιογραφίες" πάνω σε στίχους του συνοδοιπόρου του εφεξής πολυτάλαντου Γιάννη Λογοθέτη. Ο δίσκος καθιέρωσε αμέσως το νέο στυλ του Ανδρεάδη, το χιουμοριστικό, με το οποίο για πολλά χρόνια θα πορευτεί πολύ πετυχημένα εμπορικά, ώσπου στη δεκαετία του '80 το αποκήρυξε και στράφηκε σε άλλες κατευθύνσεις ("Σαν ξαφνικό ταξίδι", 1983).
Τα τραγούδια του δίσκου ακούστηκαν πολύ και γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Ξεχώρισαν λίγο παραπάνω τα εξής: "Γελοιογραφία", "Καθένας με την τρέλα του", "Το μπόι μου", "Δεν τη μπορώ τη δυναστεία", "Το ρετιρέ", "Ρομαντικό γεύμα". Απλές και εύπεπτες μουσικές που κινούνται από μοντέρνους μέχρι ορθόδοξα λαϊκούς ρυθμούς. Οι στίχοι σε αρκετές περιπτώσεις είναι πολύ ευρηματικοί και αποτυπώνουν με ανάλαφρα κριτική διάθεση την καθημερινότητα της εποχής. Την ενορχήστρωση έκανε ο Γιάννης Κιουρκτσόγλου.
(c) LP | EMI Columbia | 1973 | πηγή: d58
6 σχόλια:
Υπάρχει μια ασάφεια σχετικά με τα 4 τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου
Τα 2 πρώτα ήταν "του άντρα του πολλά βαρύ" και "που πάτε λοιπόν" από το lp Διαλλειμα του '71 και ακολούθως από δισκάκι 45 στροφών το 73 "Ο Ταρζάν" και το "Όχι δεν πρέπει" που δικαιώθηκε χρόνια μετα
Είναι όπως τα λες, μόνο που το "Διάλειμμα¨κυκλοφόρησε το 1972 και γιαυτό θεωρώ αυτό το έτος ως έτος πρώτης δισκογραφικής εμφάνισης του Θέμη Ανδρεάδη.
Μητσάρα, Υπάρχουν Άλλοι 05 Πέντε Δίσκοι Του Κορυφαίου: Θέμη Ανδρεάδη, Ηχογραφημένα Στην Κύρια Δισκογραφική Κολοσσιαία Δισκογραφική Εταιρία Την: Minos Emi, Την Σεζόν 1973-1980, Που Θα Πρέπει Να Αναρτηθούν, Οι Παρακάτω Δίσκοι Είναι Οι Εξής:
01). 1973 - Γελοιογραφίες-(Δεν Επανακδόθηκε Ποτέ Σε: Ψηφιακό Δίσκο - Cobact Disc Digital Audio-(CD)) Minos Emi, Έχει Αναρτηθεί,
02). 1976 - Ο Θέμης Ανδρεάδη Τραγουδάει Γιάννη Λογοθέτη-(Δεν Επανακδόθηκε Ποτέ Σε: Ψηφιακό Δίσκο - Cobact Disc Digital Audio-(CD)) Minos Emi, Δεν Αναρτήθηκε,
03). 1977 - Θεμιτά Κι' Αθέμιτα-(Δεν Επανακδόθηκε Ποτέ Σε: Ψηφιακό Δίσκο - Cobact Disc Digital Audio-(CD)) Minos Emi, Δεν Αναρτήθηκε,
04). 1978 - Ο Θέμης Που Πάει Παντού-(Δεν Επανακδόθηκε Ποτέ Σε: Ψηφιακό Δίσκο - Cobact Disc Digital Audio-(CD)) Minos Emi, Δεν Αναρτήθηκε,
05). 1980 - Ώς Εξής-(Δεν Επανακδόθηκε Ποτέ Σε: Ψηφιακό Δίσκο - Cobact Disc Digital Audio-(CD)) Minos Emi, Δεν Αναρτήθηκε.
Minos Emi
Πρόοδος Στο Ελληνικό Τραγούδι
Και το lp κάτι άλλο μου θυμίζει...
Αν σε ενδιαφέρει εχω το Θεμιτα και αθέμιτα και το Ως εξής
Ναι, θα σε παρακαλούσα!
Δημοσίευση σχολίου