Η αυθεντική λαϊκή "καταγωγή" του Γιώργου Νταλάρα έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλη του την καριέρα ως σήμερα, παρά την καταξίωσή του κυρίως μέσα από το "έντεχνο" υλικό που του εμπιστεύτηκαν στα πρώτα χρόνια του συνθέτες, όπως ο Σταύρος Κουγιουμτζής και ο Μάνος Λοΐζος. Η δισκογραφία του, αλλά και οι αμέτρητες ζωντανές του εμφανίσεις είναι πλημμυρισμένες από λαϊκά χρώματα που διατρέχουν το ελληνικό τραγούδι σε όλη του τη διαδρομή μέσα στον εικοστό αιώνα. Κι αν οφείλουμε να του πιστώσουμε ένα ρόλο πραγματικού μέντορα απέναντι σε πολλούς εκκολαπτόμενους καλλιτέχνες από ποικίλα μουσικά πεδία, αποτελεί επίσης αδιαμφισβήτητη αλήθεια ο απέραντος σεβασμός του για τους εμβληματικούς στυλοβάτες του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού, το έργο των οποίων συστηματικά ανέδειξε με πολλές ηχογραφήσεις ξεκινώντας με τα τραγούδια του Απόστολου Καλδάρα (1971) και στη συνέχεια με ποικίλα αφιερώματα στο ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι.
Έτσι, δεν μπορεί να αποτελεί έκπληξη η συνάντησή του με τη Γιώτα Λύδια στο δίσκο "Καλημέρα κυρία Λύδια" που κυκλοφόρησε από τη Minos το 1984 κι επανέφερε στο προσκήνιο τη μεγάλη λαϊκή ερμηνεύτρια σε μια εποχή που, παρότι δεν είχε αποσυρθεί από το χώρο και κατά καιρούς έδινε το δισκογραφικό της παρών, ουσιαστικά πλέον είχε περάσει σε δεύτερο πλάνο και σχεδόν είχε ξεχαστεί. Με το δίσκο αυτό ο Γιώργος Νταλάρας κατέθεσε μια αξιέπαινη χειρονομία αβροφροσύνης και ευγνωμοσύνης σε μια ξεχωριστή εκπρόσωπο μιας άλλης εποχής, στην οποία ο ίδιος χρωστούσε τις δικές του μουσικές ρίζες. Κι έτσι ανέλαβε τη συνολική ευθύνη της παραγωγής φροντίζοντας ο ίδιος την επιλογή του υλικού, αλλά και την ενορχήστρωση και διεύθυνση της άψογης λαϊκής ορχήστρας που εκτελεί το συγκεκριμένο υλικό. Το αποτέλεσμα ακούγεται εξαιρετικό από κάθε άποψη. Δεκαπέντε τραγούδια από τις δεκαετίες του '50 και '60, συνθέσεις των Βασίλη Τσιτσάνη, Απόστολου Καλδάρα, Γιώργου Μουφλουζέλη, Μανώλη Χιώτη, Γιώργου Ζαμπέτα, Στέλιου Καζαντζίδη, Γρηγόρη Μπιθικώτση, Στράτου Ατταλίδη και άλλων, που ερμηνεύονται υποδειγματικά από τη Γιώτα Λύδια και τον Γιώργο Νταλάρα είτε σόλο, είτε σε ωραίες διφωνίες, διαμορφώνουν ένα συναρπαστικό ακρόαμα που γνώρισε μεγάλη εμπορική απήχηση, αφού ο δίσκος έγινε "χρυσός". Στις δεύτερες φωνές ακούγονται η Χαρούλα Αλεξίου, η Γλυκερία και ο Αγάθωνας Ιακωβίδης.
(c) CD | Minos | 1984 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου