Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

Μίμης Πλέσσας: Μπουζούκι Πανόραμα (1968;)

Έχω σήμερα ένα σπάνιο extended 45άρι του Μίμη Πλέσσα που εκδόθηκε από το Music Box με κωδικό 45 ΕΜΒ 1407, χωρίς όμως να είμαι σίγουρος για το ακριβές έτος κυκλοφορίας του, αν και εκτιμώ ως πιθανότερο το 1968.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά: Το δισκάκι λοιπόν περιέχει δυο πεντάλεπτες ορχηστρικές σουίτες, μία σε κάθε όψη, με τους επιμέρους τίτλους: Στα μπουζούκια, Σαββατόβραδο στη γειτονιά μου. Η μουσική φυσικά ανήκει στον Μίμη Πλέσσα. Η σουίτα της α' όψης βασίζεται στο υλικό της θεατρικής παράστασης "Οι φτωχοδιάβολοι" του Γιαλαμά-Πρετεντέρη που ανέβηκε το 1963 στο Θέατρο του Εθνικού Κήπου. Θα μπορούσε λοιπόν να εικάσει κανείς ότι εκείνη τη χρονιά εκδόθηκε το 45άρι. Ωστόσο έχω την εντύπωση (και κάποιες αόριστες πληροφορίες) ότι η έκδοση είναι μεταγενέστερη, πιθανότατα του 1968, χωρίς να μπορώ να είμαι κατηγορηματικός. Γιαυτό και το ερωτηματικό στη χρονολογία.
Όπως και να έχει πάντως, το δισκάκι αυτό δείχνει με πολύ πειστικό τρόπο τη μεγάλη ενορχηστρωτική μαστοριά του Μίμη Πλέσσα και την απαράμιλλη δεξιοτεχνία του σολίστα (Ζαμπέτας ή Ζαφειρίου;). Κάθε σουίτα του δίσκου αποτελείται από μικρότερα μέρη με επιμέρους τίτλους που δένονται αριστοτεχνικά μεταξύ τους δίνοντας τη φόρμα μιας καταιγιστικής αυτοσχεδιαστικής πλημμυρίδας ηχοχρωμάτων του μπουζουκιού.
(c) Vinyl 45'' extended | Music Box | 1968; | mp3 | Εξώφυλλα
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ
πηγή: tzil/d58

2 σχόλια:

blackpepper είπε...

Καταπληκτικό! Μπράβο! Και να κυκλοφόρισε το 68 η ηχογράφηση πρέπει ναναι παλαιότερη, αν ήταν του 68 θα ήταν στερεοφωνικη. Βέβαια η χάραξη στο 45αρι μπορεί να μην μας επιτρέπει να το καταλαβουμε.
Ο ήχος του μπουζουκιού δεν είναι του Στέλιου Ζαφειρίου.

Ανώνυμος είπε...

Η χρονολογία νομίζω πως είναι 1963 και όχι 1968. Έτσι το έχω καταχωρημένο στο αρχείο μου.