Με το ξεκίνημα της δεκαετίας του '90 παρατηρείται μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα νέων τραγουδοποιών που αναθερμαίνουν το ελληνικό τραγούδι μετά από μια δεκαετία σχετικής ύφεσης. Από το πολύ ενδιαφέρον αυτό φυτώριο των τραγουδοποιών του '90 ξεχωρίζει ασφαλώς η άτυπα λεγόμενη "σχολή της Θεσσαλονίκης", η οποία έδωσε ένα δυναμικό παρών συσπειρωμένη γύρω από την ηγετική καθοδήγηση του Νίκου Παπάζογλου, στο περίφημο στούντιο Αγροτικόν του οποίου γίνονταν οι ηχογραφήσεις και οι παραγωγές των προσωπικών τους εργασιών.
Κατά την προσωπική μου εκτίμηση ο κορυφαίος τραγουδοποιός αυτής της φουρνιάς είναι ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ερασιτέχνης μουσικός που μεταπήδησε στο χώρο αυτό από το δημόσιο, όπου αρχικά εργαζόταν, για να αναδειχθεί σε έναν εξαιρετικά ευφυή δημιουργό που πατάει το ίδιο στέρεα στα θεμέλια του λαϊκού και παραδοσιακού μας τραγουδιού, όσο και στα διεθνή φολκ και ροκ ρεύματα με επίμονη αυτοσχεδιαστική διάθεση, ώστε σήμερα να αποτελεί βάσιμα την πιο πρωτοποριακή μουσική προσωπικότητα του ελληνικού τραγουδιού.
Αν και οι πρώτες δισκογραφικές του συστάσεις εντοπίζονται νωρίς, πρώτα το 1982 στους δεύτερους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού της Κέρκυρας με το τραγούδι "Χελώνα" και δυο χρόνια αργότερα στο δίσκο "Διαίρεση" του Βασίλη Παπακωνσταντίνου με δυο τραγούδια σε δικούς του στίχους ("Ο γάτος", "Λεγεωνάριος"), η πρώτη ολοκληρωμένη του δουλειά εκδόθηκε το 1993 από τη Lyra με τίτλο "Αγία Νοσταλγία". Δώδεκα τραγούδια κι ένα οργανικό θέμα συνιστούν το υλικό αυτού του ενδιαφέροντος κύκλου που έχει έκδηλα τα χαρακτηριστικά πρωτόλειας εργασίας με μελωδίες ακατέργαστες και απόηχους νεορεμπέτικους, αλλά και μια στιχουργική πηγαία και ευρηματική, την οποία θα αναπτύξει σε υψηλά επίπεδα στις κατοπινές του δουλειές ο τραγουδοποιός. Μεταξύ των τραγουδιών περιλαμβάνονται και τέσσερα ρουμπαγιάτ (τετράστιχα ποιήματα) του μεγάλου Πέρση φιλοσόφου και ποιητή Ομάρ Καγιάμ (1048-1131), καθώς κι ένα ποίημα του Έλληνα υπερρεαλιστή ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκου ("Διάφανες αυλαίες").
Στην εκτέλεση των τραγουδιών συμμετέχουν άξιοι μουσικοί, όπως ο Μανώλης Πάππος, ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Κώστας Βόμβολος και ο Νίκος Χασάπης, ενώ ο συνθέτης παίζει ο ίδιος μεταξύ άλλων και μπουζοκομάνα (ειδικό μακρυμάνικο όργανο με χαρακτηριστικό ηχόχρωμα).
Τα τραγούδια ερμηνεύει ο ίδιος ο δημιουργός και ο λαϊκός τραγουδιστής Γιώργος Μιχαήλ. Το εξώφυλλο κοσμείται από φωτογραφία του εμβληματικού λαρισαίου φωτογράφου Τάκη Τλούπα.
(c) CD | Lyra | 1993 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου