Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Νίκος Μαμαγκάκης: Ο Κύκλος με την Κιμωλία του Μπρεχτ (1977)

Σας παρουσιάζω μια εξαιρετική μουσική σύνθεση του Νίκου Μαμαγκάκη για το θεατρικό έργο "Ο Κύκλος με την Κιμωλία" του μεγάλου Γερμανού δραματουργού και ποιητή Μπέρτολτ Μπρεχτ (1898-1956). Χωρίς πολλά λόγια περιορίζομαι στο πολύ κατατοπιστικό σημείωμα του συνθέτη στο οπισθόφυλλο του δίσκου:
Τά δώδεκα κομμάτια από τον "Κύκλο μέ τήν κιμωλία του Μπρεχτ" γράφτηκαν για το ανέβασμα του έργου αυτού από το Θέατρο Τέχνης του Πανεπιστήμιου Αθηνών στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού. Είναι πια γεγονός η μεγάλη παράδοση που έχει δημιουργηθεί για το μπρεχτικό θέατρο (Κουρτ Βάιλ, Πολ Ντεσάου, Χανς Άισλερ) και κάνει πάντα πιο δύσκολη την εκ νέου σύνθεση θεατρικής μουσικής για τα έργα του Μπρεχτ. Η τιμή όμως που μου έγινε από τα παιδιά του Θεατρικού Τμήματος και η βαθιά τους γνώση και ευθύνη για το μπρεχτικό θέατρο στάθηκαν για μένα πηγή έμπνευσης κι ενθουσιασμού και με βοηθήσανε να ξεπεράσω το φόβο μου για τη σύγκριση. Η καταπληκτική μετάφραση - διασκευή του Ιάκωβου Καμπανέλλη ήταν μια ακόμα παραπάνω βοήθεια. Τα 12 κομμάτια του δίσκου αυτού είναι για μένα πρωτότυπα και τα θεωρώ μια εξέλιξη της όλης συνθετικής μου δουλειάς. Στο χώρο της ενορχήστρωσης έχω μεταχειριστεί όργανα που για πρώτη φορά μπαίνουν σε ελληνικό δίσκο, όπως κλαρίνο μπάσο. Αλλά υπάρχει κι ένας ακόμα λόγος για να είμαι ικανοποιημένος από τη δουλειά μου αυτή. Είναι ότι για πρώτη φορά παρουσιάζω στο δίσκο αυτό δύο νέους ερμηνευτές εξ ολοκλήρου δικούς μου και γεννημένους από και για το έργο αυτό. Την Κάτια Γέρου, μια νέα τραγουδίστρια με καταπληκτική φωνή και μεγάλα ερμηνευτικά προσόντα, και τον Θάνο Νικόπουλο, τραγουδιστή που υπόσχεται πολλά. 
Να προσθέσω μονάχα ότι ο χαλκέντερος συνθέτης πρόλαβε πριν φύγει από κοντά μας να επανεπεξεργαστεί το έργο και να το ηχογραφήσει εκ νέου με καινούργιους ερμηνευτές το 2007 για λογαριασμό της ιδιωτικής του εταιρίας ΙΔΑΙΑ. 


(c) LP | CBS | 1977 | Πηγή: d58

3 σχόλια:

Dimitris Dimitriou είπε...

Εξαιρετικός ήχος και φυσικά θαυμάσιος δίσκος.

Ulysses Joven είπε...

Γεια σας, πέρασα ένα καλό απόγευμα στο blog. Θα ήθελα να δώσω μια εντολή εάν είναι δυνατόν:Νίκος Μαμαγκάκης ‎– Αγωνιστές Της Λευτεριάς.

Ελπίζω να με βοηθήσετε, ευχαριστώ πολύ

Άαβας / d58 είπε...

Αφού είναι ΕΝΤΟΛΗ, πρέπει να πειθαρχήσουμε!!!
Στείλετε μου ένα e-mail σας...