Η Τερψιχόρη Παπαστεφάνου (1928-2019) έχει αφήσει ισχυρό το αποτύπωμά της στην ελληνική μουσική, ιδιαίτερα κατά τις δεκαετίες του '60 και '70 που βρισκόταν στη μεγάλη δημιουργική της ακμή και μάλιστα μοιράζοντας τις αυτές δεκαετίες αντίστοιχα στις δυο ξεχωριστές μουσικές της δραστηριότητες: Η δεκαετία του '60 ήταν αφιερωμένη σχεδόν αποκλειστικά στη διεύθυνση της περίφημης Χορωδίας Τρικάλων, η οποία συνδέθηκε στενά με το έργο του Μίκη Θεοδωράκη, ενώ η δεκαετία του '70 μας αποκάλυψε και το πηγαίο συνθετικό ταλέντο της σπουδαίας αυτής καλλιτέχνιδας.
Έχουμε ήδη κάνει το σχετικό αφιέρωμα στηνν περίοδο δράσης της Χορωδίας Τρικάλων και στις ηχογραφήσεις των μεγάλων κύκλων τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη κατά το διάστημα 1963-1966, οπότε το καινούργιο μας αφιέρωμα θα επικεντρωθεί στην πρωτότυπη συνθετική της δημιουργία, η οποία καλύπτει ολόκληρη τη δεκαετία του '70 με τέσσερις σημαντικούς κύκλους τραγουδιών βασισμένων εν πολλοίς σε μελοποιημένη ποίηση.
Ωστόσο πριν φτάσουμε στους τραγουδιστικούς της κύκλους, οφείλουμε μια στάση σε έναν ξεχασμένο, ίσως και άγνωστο ορχηστρικό της δίσκο που είχε εκδοθεί το 1967 με τίτλο "Καημοί στη γειτονιά" και υπότιτλο: "Δώδεκα λαϊκά σκίτσα". Πρόκειται για έναν πολύ όμορφο δίσκο που μας δίνει την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πολύ πειστικό τρόπο την ώριμη συνθετική ικανότητα της Παπαστεφάνου, η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν απόλυτα υποταγμένη με θρησκευτική προσήλωση στο χορωδιακό τραγούδι που υπηρετούσε μέσω της Χορωδίας Τρικάλων.
Ο δίσκος περιλαμβάνει δώδεκα ορχηστρικούς σκοπούς γεμάτους κέφι και εξωστρέφεια, με λαμπερά ελληνικά χρώματα, αλλά και στιγμές μελαγχολικής περισυλλογής που ζωντανεύουν από την ακαταμάχητη ερμηνευτική δεξιοτεχνία του Στέλιου Ζαφειρίου και του Θανάση Πολυκανδριώτη με μικρή οργανική συνοδεία από την κιθάρα του Δημήτρη Φάμπα, το βιολοντσέλο του Σωτήρη Ταχιάτη και το σνατούρι του Τάσου Διακογιώργη.
(c) LP | RCA | 1967 | πηγή: tzil/d58
1 σχόλιο:
Υπέροχες μουσικές!! υπέροχο εξωφύλλου δίσκου.
Δημοσίευση σχολίου