Κλείνοντας τη γονιμότατη δεκαετία του '80 κι αφού στο ενεργητικό του είχε ήδη σπουδαίες συνεργασίες με μερικούς από τους εκλεκτότερους Έλληνες ερμηνευτές (Μαρία Δημητριάδη, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Γιάννης Κούτρας, Μανώλης Μητσιάς, Γιώργος Μεράντζας, Κώστας Θωμαΐδης, Χαρούλα Αλεξίου), ο Θάνος Μικρούτσικος είχε μιαν ακόμη ξεχωριστή συνάντηση με μια κορυφαία ερμηνεύτρια, τη Δήμητρα Γαλάνη. Δεν βρέθηκαν στο στούντιο για κάποια ηχογράφηση καινούργιων τραγουδιών, αλλά σε μια συναυλία, απ' όπου προέκυψε σε ζωντανή ηχογράφηση ο δίσκος "Για πιάνο και φωνή" που εκδόθηκε το 1990 από τη Minos.
Πρόκειται για μια εξαιρετική στιγμή και των δύο καλλιτεχνών που βρέθηκαν στις Βρυξέλλες στις 15 Φεβρουαρίου 1989 για μια μεγάλη συναυλία που δόθηκε στο Nouveau theatre de Belgique με υλικό αποκλειστικά ελληνικό, ερμηνευμένο μάλιστα στην ελληνική γλώσσα και σε φόρμα απλού lied, δηλαδή μόνο με φωνή και πιάνο χωρίς ορχηστρική συνοδεία. Είναι μια φόρμα ιδιαίτερα απαιτητική βέβαια αυτή, μπροστά μάλιστα σε ένα τόσο ιδιαίτερο ακροατήριο, γιατί το τραγούδι αποδίδεται "γυμνό" από πρόσθετα ψιμύθια κι αυτό απαιτεί ερμηνευτή με στέρεη ερμηνευτική και εκφραστική στόφα.
Αλλά εδώ μιλάμε για τη Δήμητρα Γαλάνη που είχε ήδη συμπληρώσει είκοσι χρόνια στο ελληνικό τραγούδι και βρισκόταν στον κολοφώνα της ερμηνευτικής της ακμής, έχοντας στο ενεργητικό της ένα κολοσσιαίο ρεπερτόριο με μεγάλα τραγούδια των πιο εκλεκτών δημιουργών, όπως ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Δήμος Μούτσης, ο Γιάννης Σπανός, ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, ο Χριστόδουλος Χάλαρης, ο Γιώργος Κατσαρός, ο Μάνος Λοΐζος, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ακόμα και ο Βασίλης Τσιτσάνης! Η μεγάλη ερμηνεύτρια μάλιστα εκείνη την περίοδο είχε αρχίσει να στρέφεται όλο και περισσότερο στις ζωντανές ηχογραφήσεις πλουτίζοντας μ' αυτό το υλικό τη δισκογραφία της. Είχε προηγηθεί το 1989 η ζωντανή ηχογράφηση "Η παράσταση αρχίζει", όπου συνεργάστηκε με τους σπουδαίους συνοδοιπόρους της Χαρούλα Αλεξίου και Γιάννη Πάριο, ενώ τα επόμενα χρόνια θα εκδοθεί ο ζωντανός δίσκος της "Μύθοι της Ευρώπης" (1991) και λίγο αργότερα θα δισκογραφηθούν οι ιστορικές εμφανίσεις της στο Χάραμα (1994, 1996).
Έτσι ο Θάνος Μικρούτσικος δεν είχε και πολύ δύσκολο έργο, πέρα από το να παίξει με τον δικό του τόσο ξεχωριστό τρόπο το συνοδευτικό πιάνο και να στήσει μιαν υπέροχη πανδαισία ήχων και ελληνικών μελωδικών χρωμάτων. Επέλεξε μάλιστα ένα μικτό υλικό μοιράζοντας το πρόγραμμα σε δύο ενότητες: Η πρώτη περιλαμβάνει ένα μικρό απάνθισμα ελληνικών τραγουδιών διαφόρων συνθετών, από τον Βασίλη Τσιτσάνη, ως τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Δήμο Μούτση και τον Μάνο Λοΐζο. Η δεύτερη ενότητα καλύπτεται με παλιότερα δικά του τραγούδια, ένα από τα οποία ("Οι επτά νάνοι στο S/S Cyrenia" του Νίκου Καββαδία) ερμηνεύει ο ίδιος. Στην ενότητα αυτή μάλιστα έχουμε και δυο καινούργια τραγούδια του συνθέτη ("Τυμβωρύχος", "Κιλκίς-Χαλκίς") σε ποίηση Κώστα Λαχά, από τα οποία το πρώτο το ερμήνευσε αργότερα και ο Δημήτρης Μητροπάνος στο δίσκο "Στου αιώνα την παράγκα" (1996).
(c) CD | Minos | 1990 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου