Ο ελληνιστικός μουσικός όρος "χορίαμβος" δήλωνε ένα ιδιαίτερο μετρικό πόδι που συνδύαζε τον τροχαίο (ή χορείο) με τον ίαμβο τονίζοντας τις λέξεις στην 1η και 4η συλλαβή. Η ίδια λέξη στη νεότερη εποχή κατέληξε να χρησιμοποιείται συχνότατα στις ονομασίες διαφόρων χορευτικών συλλόγων της επαρχίας. Την ίδια ωστόσο λέξη αποφάσισε να πάρει για την ονομασία του το λόγιο σχήμα Duo Choriambus, αποτελούμενο από τους αξιόλογους μουσικούς Νίκο Νικόπουλο και Γωγώ Ξαγαρά, οι οποίοι παράλληλα εργάζονται και ως κορυφαίοι σολίστες του φλάουτου και της άρπας αντίστοιχα στην Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αλλά και στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ενώ η μακρόχρονη προσωπική τους συνεργασία έχει επισφραγιστεί με μια μεγάλη δραστηριότητα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας ή διάσημα φεστιβάλ του εξωτερικού, καθώς και συνεργασίες με διαπρεπείς Έλληνες συνθέτες, οι οποίοι έγραψαν έργα γι' αυτούς.
Η εξειδικευμένη σε τέτοιου είδους ρεπερτόριο δισκογραφική εταιρεία Puzzlemusik εξέδωσε το 2008 το δίσκο "Dialogues" με αποκλειστικούς ερμηνευτές τους δύο θαυμάσιους αυτούς σολίστες του Duo Chorimbus, οι οποίοι αποδίδουν με ξεχωριστά ονειρικά ηχοχρώματα ένα επιλεγμένο ρεπερτόριο από Έλληνες και Γάλλους συνθέτες με ποικίλο υλικό σε μορφή γοητευτικών διαλόγων του φλάουτου και της άρπας. Ειδικότερα, περιλαμβάνονται έργα τριών Γάλλων (Camille Saint-Saens, Claude Debbusy, Pierre Octave Ferroud) και τριών Ελλήνων (Θεόδωρος Αντωνίου, Νέστωρ Ταίηλορ, Απόστολος Ντάρλας) συνθετών που λειτουργούν ως διάλογοι μεταξύ των δύο αυτών μουσικών σχολών γεφυρώνοντας τον 20ο με τον 21ο αιώνα.
Πιο συγκεκριμένα, έχουμε τα έργα: Arabesque (1888) και La fille aux cheveax de lin (Το κορίτσι με τα κατάξανθα μαλλιά, 1909-10), γραμμένα αρχικά για πιάνο από τον Claude Debussy (1862-1918), Φαντασία, op.124 (αρχικά για βιολί και άρπα) του Camille Saint-Saens (1835-1921), Τρία κομμάτια για φλάουτο (1921-22) του Pierre Octave Ferroud (1900-1936), Διάλογοι για φλάουτο και άρπα (2004) του Θεόδωρου Αντωνίου (1935-2018), έργο γραμμένο αρχικά το 1961 για φλάουτο και κιθάρα, Θρήνος για τη Μισέλ (1988) επίσης του Θεόδωρου Αντωνίου, Μικρή προσευχή (2008) του Ελληνοαυστραλού συνθέτη Νέστορα Τείηλορ (γενν. 1963) και Ελπήνωρ ΙΙ, έργο του Απόστολου Ντάρλα (γενν. 1972) εμπνευσμένο από τη νέκυια της Οδύσσειας, αφιερωμένο στο Duo Choriambus.
(c) CD | Puzzlmusik | 2008 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου