Με τη σταθερή υποστήριξη του Μάνου Χατζιδάκι ο τραγουδοποιός Λουδοβίκος των Ανωγείων βρήκε το δρόμο του στην ελληνική δισκογραφία κι έτσι, τρία χρόνια μετά την παρθενική του εμφάνιση με τα "Μοιρολόγια", ήρθε η δεύτερη προσωπική του δουλειά με τον ποιητικό τίτλο "Ο έρωτας στην Κρήτη είναι μελαγχολικός".
Ο λυρικός δημιουργός εδώ μας χαρίζει όμορφες μελωδίες πατώντας με στέρεο βηματισμό πάνω στα κρητικά ηχοχρωματικά μονοπάτια και σε στίχους με επίμονο ερωτικό προσανατολισμό που σκάρωσε ο ίδιος ή και άλλοι ανώνυμοι και επώνυμοι κρητικοί στιχοπλόκοι. Περιλαμβάνονται επίσης και δυο οργανικά θέματα ("Το ελαφόνερο", "Κορακόπετρα"), καθώς κι ένα τραγούδι ("Στης Γραμβούσας τ' ακρωτήρι") του Κώστα Μουντάκη, ενώ ο κύκλος κλείνει με δυο τρυφερά μοιρολόγια που μοιάζουν να ολοκληρώνουν τον κύκλο των "Μοιρολογιών" που είχε προηγηθεί.
Ο Μάνος Χατζιδάκις στο ένθετο φυλλάδιο της έκδοσης μας δίνει τις δικές του διεισδυτικές επισημάνσεις: "...Το τραγούδι του Λουδοβίκου μπερδεύεται στα πόδια του έρωτα και χάνει θαυμαστά, αν είναι τούτο δυνατό, την ισορροπία του. Κι από κει η φωνή στ' Ανώγεια χάνεται απ' τα ψηλά και κατεβαίνει στις πλαγιές, για να περιφερθεί στις πεδιάδες και στα οροπέδια μαζί με τ' αεράκι της άνοιξης ή το βοριά του χειμώνα... Ο Έρωτας στ' Ανώγεια είναι μελαγχολικός, γιατί τον τραγουδούν μοναδικά. Στην Κρήτη, γιατί τον ερμηνεύουν βαθιά. Και στην Ελλάδα, γιατί τον απέδονται αναπάντεχα, πρωταρχικά, σχεδόν εθνικά. Ο Έρωτας υπήρξε Ελληνικός!".
Τα τραγούδια αυτή τη φορά δεν αποδίδονται από μια απλή φωνή κι ένα μαντολίνο, αλλά εμπλουτισμένα με χυμώδη ενορχηστρωτικά σχήματα που περιλαμβάνουν την κιθάρα του Θανάση Μπίκα, ο οποίος επιμελήθηκε και την ενορχήστρωση, τα μαντολίνα του Λουδοβίκου και του Βασίλη Δραμουντάνη, το βιολοντσέλο του σπουδαίου Σωτήρη Ταχιάτη, τα κρουστά του Μιχάλη Κλαπάκη και το νέι του Χρίστου Τσιαμούλη. Στα φωνητικά συμμετέχουν η Χριστίνα Τσάλτα και η Ελισάβετ Καρατσόλη. Το όμορφο σχέδιο του εξωφύλλου ζωγράφισε ο Αλέξανδρος Λεβίδης.
(c) CD | Σείριος | 1988 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου