Η πρώτη περίοδος ακμής της Τζένης Βάνου ολοκληρώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του '60, για να ακολουθήσει ένα μάλλον άγονο μεσοδιάστημα ως τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, κατά το οποίο η παρουσία της ήταν πολύ περιορισμένη με αισθητά μειωμένη τη δισκογραφική της δραστηριότητα.
Η οριακή δισκογραφική στιγμή που σηματοδοτεί αυτή τη μετάβαση είναι η έκδοση του πρώτου μεγάλου προσωπικού δίσκου της ερμηνεύτριας που εκδόθηκε αμέσως μόλις μεταγράφηκε στη Lyra, όπου στεγαζόταν ήδη ο μεγάλος της μέντορας Μίμης Πλέσσας που είχε αρχίσει να παράγει με καταιγιστικούς ρυθμούς τα πασίγνωστα soundtrack για τα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη.
Με τη μουσική λοιπόν επιμέλεια του συνθέτη η Τζένη Βάνου παρουσίασε το 1965 το άλμπουμ "Έξι τραγούδια του Μίμη Πλέσσα & Έξι λαϊκά τραγούδια", το οποίο, όπως φανερώνει και ο τίτλος του, μοιράζεται σε δύο ενότητες των έξι τραγουδιών η καθεμιά. Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει συνθέσεις αποκλειστικά του Μίμη Πλέσσα, τέσσερις σε πρώτη εκτέλεση ("Κράτα με κοντά σου", "Αγάπη μου πού νάσαι", "Πες μου", "Το χέρι σου") κι άλλες δύο σε δεύτερη ("Τι κρίμα", "Εδώ τελειώνει ο ουρανός"). Η ενορχήστρωση ακολουθεί το ύφος της "ελαφράς" ορχήστρας του καιρού. Κορυφαία στιγμή η συγκλονιστική ερμηνεία του υπέροχου "Τι κρίμα" σε στίχους του Κώστα Κινδύνη.
Εντελώς διαφορετικού ύφους είναι το δεύτερο μέρος του δίσκου που καλύπτεται με έξι κλασικά ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια γραμμένα από τους Βασίλη Τιτσάνη, Απόστολο Καλδάρα, Γιώργο Μητσάκη, Σπύρο Περιστέρη, Στέλιο Καζαντζίδη και Μάνο Χατζιδάκι. Εδώ η ενορχήστρωση παίρνει λαϊκό χρώμα με το χαρακτηριστικό ήχο του μπουζουκιού από τον μεγάλο δεξιοτέχνη του οργάνου Στέλιο Ζαφειρίου, στενό συνεργάτη εκείνη την εποχή του συνθέτη. Στην ορχήστρα συμμετέχουν επίσης οι κορυφαίοι σολίστες Τάσος Διακογιώργης στο σαντούρι και Τίτος Καλλίρης στην κιθάρα. Η ερμηνείες της Τζένης Βάνου είναι γοητευτικές και απόλυτα πειστικές στη μεταβασή τους από το ένα τραγουδιστικό ύφος στο άλλο.
(c) CD | Lyra | 1965 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου