Μετά το "Λεύκωμα" ο Γιώργος Χατζηνάσιος μετακινήθηκε στη Philips, όπου για μια διετία γνώρισε τις πιο λαμπρές εμπορικές στιγμές σε ολόκληρη την καριέρα του. Το 1977 συμμετείχε στη Eurovision παρουσιάζοντας το κατά κοινή ομολογία καλύτερο τραγούδι εκείνης της χρονιάς στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, το περίφημο "Μάθημα σολφέζ", το οποίο αμέσως μετά ενσωματώθηκε στον ομότιτλο μεγάλο δίσκο που περιλάμβανε όμορφα ποπ τραγουδάκια ερμηνευμένα από τους γνωστότερους Έλληνες εκπροσώπους του είδους (Πασχάλης, Robert Williams, Μαριάννα Τόλη, Μπέσσυ Αργυράκη).
Την ίδια χρονιά ο Χατζηνάσιος είχε μια νέα συνεργασία με τη μεγάλη ντίβα του πενταγράμμου, τη Μαρινέλλα, η οποία βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας της μετά την τρομαχτική επιτυχία της συνεργασίας της με τον Κώστα Χατζή και του "Ρεσιτάλ". Ο συνθέτης είχε συναντηθεί με τη μεγάλη ερμηνεύτρια στο ξεκίνημα της καριέρας του, αφού η Μαρινέλλα πρωτοτραγούδησε δικά του τραγούδια το 1971 στους δίσκους "Ένας μύθος" και "Μια βραδιά με τη Μαρινέλλα". Το 1977 λοιπόν της έγραψε δυο θαυμάσια τραγούδια ("Θα 'θελα να ήσουν", "Πάρε με κοντά σου") για το δίσκο της "Μαρινέλλα-Αθηναίοι" ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την πρώτη ολοκληρωμένη τους συνεργασία, ένα χρόνο αργότερα.
Το 1978 λοιπόν οι δυο καλλιτέχνες ηχογράφησαν το δίσκο "Η Μαρινέλλα του σήμερα... σε τραγούδια του Γιώργου Χατζηνάσιου", ο οποίος επίσης γνώρισε μεγάλη εμπορική απήχηση. Πρόκειται για ένα μάλλον ετερόκλητο άλμπουμ με ένδεκα τραγούδια που καλύπτουν ένα ευρύ μουσικό πεδίο, από τη λυρική ερωτική μπαλάντα μέχρι το ορθόδοξο λαϊκό τραγούδι. Κάποια τραγούδια κυριολεκτικά "χάλασαν" κόσμο εκείνο τον καιρό. Ιδού μερικά: "Να παίζει το τρανζίστορ", "Έχεις λίγα χρόνια", "Παιδί απ' την Ανάβυσσο", "Σήμερα". Συνήθως όμως τα πιο εμπορικά τραγούδια επισκιάζουν κάποια άλλα που συχνά είναι και τα καλύτερα ενός δίσκου, όπως ακριβώς συμβαίνει κι εδώ. Γιατί νομίζω πως τραγούδια, όπως: "Στην Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου", "Έγινε' ο κόσμος καφενές" και "Δεν είναι που φεύγεις", ανήκουν στις κορυφαίες στιγμές του συνθέτη. Αν έπρεπε οπωσδήποτε να κρατήσω ένα μονάχα από αυτόν το δίσκο, θα διάλεγα το "Δεν είναι που φεύγεις" για τη μοναδική λυρική και εκφραστική του δύναμη.
Την πρώτη πλευρά του δίσκου μοιράζονται στιχουργικά ο Μιχάλης Μπουρμπούλης και ο Μάνος Ελευθερίου, ενώ στη δεύτερη πλευρά έχουμε στίχους των Μάνου Κουφιανάκη, Μίμη Θειόπουλου, Σοφίας Παπαδοπούλου και Νίκου Βρεττού. Η ερμηνεία της Μαρινέλλας είναι μνημειώδης και είναι αυτή που δικαιώνει ακόμη και τις μετριότερες στιγμές του δίσκου. Να διευκρινίσω, τέλος, ότι το τραγούδι "Σήμερα", εναρμονισμένο άψογα στη γραμμή της disco μόδας του καιρού, είχε γραφτεί λίγο παλιότερα για την ταινία "Ομφαλός της γης" (1974).
(c) LP | Philips | 1978 | πηγή: d58
2 σχόλια:
Μονάχα Ο Κορυφαίος Δίσκος Βινυλίου 33 Στροφών LP Της Μαρινέλλας Αδικήθηκε, Με Τίτλο: Άλλη Μία Φορά (1976), Η Οποία Ηχογραφήθηκε Και Αυτή Εξίσου Στην Philips 02-(Δύο) Χρόνια Πρίν Όμως Από Αυτό Το Ηχογράφημα Που Μάς Παρουσιάζει Σήμερα Ο Περίφημος Ααβάς-d58, Και Το Οποίο Αδικημένο Ηχογράφημα Του 1976 Της Μαρινέλλας Είναι Αναρτημένο Από Καιρό Στον Δισκοβόλο, Με Τον Σύνδεσμο:
https://diskovolos58.blogspot.com/2017/11/19761991.html?m=1
Να Σημειώσουμε Δέ Κάτι Που Το Αμελήσαμε Πρίν Να Το Αναφέρουμε Ό,τι Ο Αδικημένος Δίσκος Βινυλίου 33 Στροφών LP Της Μαρινέλλας, Με Τίτλο: Άλλη Μία Φορά (1976) Στην Philips, Έιχε Την Τιμή Αλλά Και Το Περιθώριο Να Ξανά Κυκλοφορήσει Από Την Ίδια Του Την Εταιρία Που Δεν Παύει Να Είναι Και Πάλι Ακριβώς Η Philips Το 1991 Σε Δίσκο Βινυλίου 33 Στροφών LP-(Μη Γνωρίζωντας Όμως Ποτέ Ψηφιακή Μορφή Το Τότε CD-(Cobact Disc Digital Audio) Δηλαδή) Με Διαφορετικά Όμως Εξώφυλλα Από Τα Αρχικά Που Κυκλοφόρησαν Για Πρώτη Φορά 15 Ακριβώς Χρόνια Πρίν Του Έτος Του 1976.
Άχ Άς Όψεται Το Παρίφημο Ρεσιτάλ Μαρινέλλας-Χατζή (1977) Τι Να Κάνουμε Όμως Η Ζωή Συνεχίζεται.
Teşekkürler...
Δημοσίευση σχολίου