Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Ευάγγελος Πιτσιλαδής: Τα κίτρινα ρολόγια (1972)

Περνάμε ή μάλλον επιστρέφουμε σήμερα στον Μυτιληνιό συνθέτη Ευάγγελο Πιτσιλαδή, ο οποίος μετά από μια πετυχημένη παρουσία στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '60, όταν ηχογράφησε αρκετά σκόρπια τραγούδια για τις 45 στροφές γνωρίζοντας αξιόλογες επιτυχίες στο λαϊκό ρεπερτόριο που ερμήνευσαν κυρίως η Βίκυ Μοσχολιού, η Μαρινέλλα κι ο Σταμάτης Κόκοτας, αλλά και στο ποπ τραγούδι, όπως το περίφημο "Καλοκαίρι" ("Ανάμνησις") με τον Τόνι Πινέλλι (ή αργότερα το χιλιοακουσμένο "Στις 16 Μάη μήνα" με τον Κόκοτα), ξεκίνησε την κυρίως συνθετική του δραστηριότητα περνώντας πλέον στους δίσκους 33 στροφών, αρχικά με ελαφρολαϊκά τραγούδια και στη συνέχεια με κάποιους ιδιαίτερους instumental δίσκους με τη συμμετοχή γνωστών ηθοποιών. 
Η αρχή πάντως έγινε με δυο ορχηστρικούς δίσκους, τα "Κοράλλια" (1968) και τις "Νεράιδες" (1969), κι ακολούθησε μια σειρά από ενδιαφέροντες κύκλους τραγουδιών: "Πυροτεχνήματα" (1969), "Το ναυτικό μας" (1970), "Θαλασσάκι μου" (1972) και "Τα κίτρινα ρολόγια" (1972).
Ο πιο πετυχημένος ίσως από τους δίσκους αυτούς ήταν τα "Κίτρινα ρολόγια" που εκδόθηκε από τη Lyra σε μια εποχή που το Νέο Κύμα είχε περάσει πλέον στην ιστορία και η εταιρεία είχε προσανατολιστεί οριστικά προς το λαϊκό και ελαφρολαϊκό ύφος που τότε κυριαρχούσε. Είναι ένας αξιοπρόσεκτος δίσκος αυτός με δώδεκα καλογραμμένα λαϊκά τραγούδια, τα μισά σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου και τα υπόλοιπα γραμμένα από τους Δημήτρη Ιατρόπουλο, Γιάννη Κιούρκα και Σέβη Τηλιακού. Το τραγούδι "Φωτιά στα τρένα" ξεχώρισε αμέσως και γνώρισε τεράστια επιτυχία με τη στέρεη και δωρική φωνή της Ρένας Κουμιώτη που είναι και η βασική ερμηνεύτρια του δίσκου. Τραγουδούν επίσης ο Μιχάλης Βιολάρης, ο Δημήτρης Ζευγάς και ο Γιάννης Πετρόπουλος που τότε ξεκινούσε την καριέρα του έχοντας ήδη πίσω του το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με το περίφημο "Παλιό κανόνι" (1971).


(c) CD | Lyra | 1972 | Πηγή: d58

Δεν υπάρχουν σχόλια: