Πριν από δύο ημέρες έφυγε πρόωρα από τη ζωή ο Άκης Δαούτης (1960-2023), ένας πολύ ενδιαφέρων και ιδιαίτερος μουσικός με πρωτοποριακές σπουδές στην Αμερική, όπου μάλιστα βρέθηκε να εργάζεται στο περίφημο σύστημα Πολυαγωγίας (UPIC) του Γιάννη Ξενάκη που του έδωσε την ευκαιρία να συνθέσει μια σειρά ηλεκτρονικών έργων, τα οποία απέσπασαν διεθνή βραβεία. Από τα μέσα της δεκαετίας του '80 άρχισε να εμπλέκεται και με τα εγχώρια μουσικά πράγματα λειτουργώντας ως σκιώδης συνεργάτης διαφόρων μουσικών, όπως ο Τζίμης Πανούσης ή οι Πυξ Λαξ, ενώ παράλληλα έγραφε ασταμάτητα μουσική για την τηλεόραση και τη διαφήμιση.
Η δισκογραφική του παρακαταθήκη περιορίζεται ουσιαστικά σε μερικές αξιόλογες κινηματογραφικές επενδύσεις, κυρίως κατά το διάστημα 1999-2003. Η αρχή έγινε με την ταινία "Από την άκρη της πόλης" (1999), ακολούθησε το πολύ πετυχημένο "Δεκαπενταύγουστο" (2001) κι έκλεισε αυτός ο κύκλος με την ταινία "Μάτια από νύχτα" (2003).
Οι δυο πρώτες ταινίες ανήκουν στον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γιάνναρη. Η ταινία "Από την άκρη της πόλης" γυρίστηκε το 1998 και περιγράφει τις περιπέτειες μιας παρέας Ρωσοπόντιων στις γειτονιές της Αθήνας, όπου αντιμετωπίζουν τις αντιδράσεις του ρατσιστικού κατεστημένου. Το πλούσιο soundtrack του Άκη Δαούτη είναι πλημμυρισμένο από ηλεκτρινούς ήχους που ακολουθούν βήμα προς βήμα τις κινήσεις των ηρώων, άλλοτε με καταιγιστικούς ρυθμούς κι άλλοτε με εσωστρεφή και ατμοσφαιρικά ηχοχρώματα. Όλο το μουσικό οπλοστάσιο του συνθέτη μας αποκαλύπτεται άμεσα παίζοντας περίτεχνα με ήχους που απλώνονται από τη μουσική πρωτοπορία ως το ροκ και τη ρέγγε. Περιλαμβάνεται κι ένα φωνητικό θέμα ("Oh, Baby") που ερμηνεύει η Θεοδώρα Τζήμου.
Η δεύτερη και πιο πετυχημένη συνεργασία του συνθέτη με τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γιάνναρη ήρθε το 2001 με την ταινία "Δεκαπενταύγουστος", η οποία περιγράφει τη μπερδεμένη ιστορία τριών οικογενειών που διαμένουν στην ίδια πολυκατοικία κι αποφασίζουν, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία, να πάνε διακοπές το Δεκαπενταύγουστο. Κι εδώ έχουμε ένα soundtrack με παρόμοια μουσικά χαρακτηριστικά όπως το προηγούμενο. Το ομώνυμο τραγούδι σε στίχους Τάκη Συρέλλη που ακούγεται σε διπλή εκδοχή στην αρχή και στο τέλος της ταινίας, έδωσε την ευκαιρία στη Γλυκερία να ερμηνεύσει ένα από τα σουξέ της καριέρας της. Για τις ανάγκες του σεναρίου επίσης ακούγεται στην ταινία το κλασικό λαϊκό τραγούδι του Γρηγόρη Μπιθικώτση "Το μεσημέρι καίει το μέτωπό σου".
(c) CD | HITCHYKE 1999 | AKTH 2001 | Πηγή: d58
1 σχόλιο:
Κι όμως ο Ακης Δαούτης έχει και παραπέρα δισκογραφική παρουσία μεχρι πρόσφατα
https://open.spotify.com/album/6ZI1LsCNsORYVB3rVueUsQ?si=PTYIer8uR-aRKxOcKNPp7Q
https://open.spotify.com/album/0yfmoQ3sBJdfemSzfmX5tK?si=f52HnNOtT66JDxt5q11bhw
Δημοσίευση σχολίου