Είδαμε ήδη μερικά από τα πρώτα τηλεοπτικά soundtrack του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου που κυκλοφόρησαν σε δίσκους κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του '90 (1992-1994). Καιρός να περάσουμε και στην κινηματογραφική του δουλειά που είναι εξίσου ή και περισσότερο ενδιαφέρουσα και πάντως θα αποτελέσει το βασικότερο πεδίο δράσης του συνθέτη για τα επόμενα χρόνια. Με το χώρο της μεγάλης οθόνης είχε πρωτοκαταπιαστεί το 1989 γράφοντας το ανέκδοτο soundtrack της ταινίας "Γάμος στο περιθώριο" του Βασίλη Κεσίσογλου, για να ακολουθήσουν πολυάριθμες άλλες συνεργασίες με δημιουργούς του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, πολλές από τις οποίες ευτύχησαν να περάσουν και στη δισκογραφία.
Το 1996 ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Στέλιο Χαραλαμπόπουλο στη βραβευμένη με το Κρατικό Βραβείο ταινία "Άδης" που γυρίστηκε σε μέρη της Ηπείρου (Αχέροντας) και της Αλβανίας και εξιστορεί την αναζήτηση μιας χρόνια εξαφανισμένης γυναίκας με τη συμβολική κατάβαση στον Άδη. Πρωταγωνιστές της ταινίας ήταν οι ηθοποιοί: Γιώργος Μωρογιάννης, Περικλής Μουστάκης, Εύρη Σωφρονιάδου, Δημήτρης Τζουμάκης και Μάνος Βακούσης. Ο συνθέτης κατέθεσε μια εμπνευσμένη σειρά ορχηστρικών θεμάτων που υπογραμμίζουν κατάλληλα τη δράση της ταινίας.
Η κορύφωση της μουσικής του έργου έρχεται στο φινάλε με το υπέροχο τραγούδι "Να 'χα δυο ζωές" σε στίχους του Μιχάλη Γκανά που ερμηνεύει ο τότε νέος τραγουδιστής Γιάννης Κότσιρας, ο οποίος την ίδια χρονιά θα εισβάλει δυναμικά στο προσκήνιο με τον πρώτο προσωπικό του δίσκο ("Αθώος ένοχος") που περιλαμβάνει συνθέσεις του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου και της Ευανθίας Ρεμπούτσικα. Το ίδιο τραγούδι θα το ακούσουμε και σε δυο μεταγενέστερες εκδοχές, πρώτα σε εξαιρετική οργανική μορφή στο δίσκο "Με τα μάτια κλειστά" (2003), αλλά και σε μια ωραιότατη επανεκτέλεση από τη Σοφία Παπάζογλου στο δίσκο "Πέμπτη απόγευμα" (2004). Η έμπνευση του τραγουδιού ανάγεται στην ηπειρώτικη δημοτική παράδοση, πράγμα που τονίζεται εμφατικά και από το κλαρίνο του Πετρολούκα Χαλκιά.
(c) CD | RCA | 1996 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου