Τρίτη 27 Ιουνίου 2023

Ο σκηνικός Νίκος Κυπουργός: Slow Motion (2008)

Η τρίτη μεγάλη ανθολογία κινηματογραφικής μουσικής του Νίκου Κυπουργού με γενικό τίτλο "Slow Motion" εκδόθηκε το 2008 από τη δισκογραφική εταιρεία Orion Music. Είχαν προηγηθεί οι ανθολογίες "Μεταίχμιο, μουσική για ταινίες 1993-1994" (1994) και "Μουσική σε εικόνες", ταινίες 1994-2001 (2002). Εδώ έχουμε ανθολογημένο υλικό από την έντονη κινηματογραφική δραστηριότητα του συνθέτη στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000 και ειδικότερα από την περίοδο 2001-2008, όταν η δουλειά του ξέφυγε από τα ελληνικά σύνορα με αμέτρητες και ιδιαίτερα αξιόλογες διεθνείς συνεργασίες.
Οι ελληνικές ταινίες που ανθολογούνται στην έκδοση είναι οι εξής: Αλεμάγια (2004) του Ηλία Γιαννακάκη, Ουτοπία (2004) του Γιώργου Καρυπίδη, Κι αν φύγω ...θα ξανάρθω (2005) της Δώρας Μασκλαβάνου, Πέρα από τη λίμνη (2006) του Στράτου Στασινού, Το πέρασμα (2006) του Δημήτρη Σταύρακα, Πάρβας-Άγονη γραμμή (2008) του Γεράσιμου Ρήγα. Στην ταινία "Πέρα από τη λίμνη" ακούγονται και δυο τραγούδια σε στίχους του σκηνοθέτη με ερμηνευτές την Κερασία Σαμαρά και τον Μανώλη Λιδάκη.
Έχουμε επίσης επιλεγμένα μουσικά θέματα από τις εξής διεθνείς παραγωγές: Absolitude (2001, Γαλλία, σκηνοθεσία: Hiner Saleem), Amor en concreto (2003, Βενεζουέλα, Γερμανία, σκηνοθεσία: Franco de Pena), Four Corners of Saburbia (2004, ΗΠΑ, σκηνοθεσια: Elizabeth Puccini), Kilometre zero (2004, Γαλλία, σκηνοθεσία: Hiner Saleem), Masz na Imie Justine (2005, Πολωνία, Λουξεμβούργο, σκηνοθεσία: Franco de Pena), Sevgilim Instanbul (2007, Τουρκία, σκηνοθεσία: Seckin Yasar), Fugitive Pieces (2007, Καναδάς, σκηνοθεσία: Jeremy Podeswa). Στην τελευταία ακούγεται διασκευασμένο κι ένα παραδοσιακό τραγούδι της Καππαδοκίας ερμηνευμένο από τη Λυδία Κονιόρδου.
Υπέροχες μουσικές συνθέσεις που λειτουργούν ακόμη και αυτονομημένες από τη σχέση τους με την εικόνα. Όλο το υλικό είναι έξοχα ενορχηστρωμένο από τον συνθέτη, ο οποίος διευθύνει και τις διάφορες ορχήστρες που συμμετέχουν στην εκτέλεσή του.


(c) CD | Orion Music | 2008 | Πηγή: d58

Δεν υπάρχουν σχόλια: