Η υπέροχη κυρία Αλίκη Καγιαλόγλου αποτελεί μιαν απολύτως ξεχωριστή περίπτωση στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού και της δισκογραφίας, καθώς βρίσκεται στο προσκήνιο για σαρανταπέντε περίπου χρόνια ήδη έχοντας ξεκινήσει δίπλα στην Τερψιχόρη Παπαστεφάνου και στην περίφημη Χορωδία Τρικάλων και στη συνέχεια ακολουθώντας μιαν βαρυσήμαντη πορεία πλάι στον Μίκη Θεοδωράκη και τον Μάνο Χατζιδάκι, αλλά και τον Νίκο Χουλιαρά, χωρίς ποτέ να γίνει αυτό που θα λέγαμε πρώτο όνομα, μιας και οι ερμηνείες της, βαθύτατα λυρικές κι απόλυτα εκφραστικές, δεν έχουν τις προδιαγραφές της εμπορικότητας και οι ηχογραφήσεις της ήταν πάντα εκλεκτικές και αυστηρά επιλεγμένες με ένα ρεπερτόριο έντεχνης τραγουδοποιίας τόσο από την ελληνική, όσο και από τη διεθνή μουσική δημιουργία.
Η γνωριμία της Αλίκης Καγιαλόγλου με τον Μάνο Χατζιδάκι εκφράστηκε δισκογραφικά για πρώτη φορά το 1988 στο άλμπουμ "Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά" κι αυτή η γνωριμία της έδωσε την ευκαιρία να ηχογραφήσει δύο προσωπικούς δίσκους με την υποστήριξη του μεγάλου συνθέτη. Πρώτα το δίσκο "Είδωλα" (1988) και μερικά χρόνια αργότερα τους "Αντικατοπτρισμούς" (1993), την πρώτη δηλαδή ελληνική εκδοχή του ιστορικού άλμπουμ "Reflections" που είχε πρωτοκυκλοφορήσει στην Αμερική το 1970.
Με τα "Είδωλα" η Αλίκη Καγιαλόγλου μας δίνει τη δεύτερη προσωπική της δουλειά με υλικό παρμένο από το χώρο του διεθνούς τραγουδιού, αφού είχε ήδη προηγηθεί το άλμπουμ "Τραγούδια από την Ισπανία" (1986) για φωνή και κιθάρα με τη συνοδεία του Κώστα Γρηγορέα. Αυτή τη φορά με συνεργασία με τον Μάνο Χατζιδάκι και για λογαριασμό της δισκογραφικής του εταιρείας Σείριος επιλέχθηκε υλικό από τον παγκόσμιο κινηματογράφο ανατρέχοντας κυρίως στις χρυσές δεκαετίες '30 ως '50 του αμερικάνικου σινεμά με επίκεντρο κλασικές ταινίες, όπως η Casablanca, η Gilda, το Rose Tatoo, Laura, αλλά και του ευρωπαϊκού. Υπέροχες μελωδίες που σιγοψιθυρίζονται από γενιές και γενιές, γραμμένες από κορυφαίους κινηματογραφικούς συνθέτες, όπως ο Nino Rota, o Max Steiner, o Alex North, o Maurice Jauber, o Victor Young και άλλοι, και ερμηνευμένες από διάσημες φωνές, όπως των Frank Sinatra, Dooley Wilson, Lale Andersen, Marie Bell, Peggy Lee, Arita Ellis και άλλων. Ανάμεσά τους η εμβληματική Lili Marlen, ένα διαχρονικό και άκρως παρεξηγημένο τραγούδι που πάντα αγαπούσε ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο δίσκος περιλαμβάνει συνολικά δώδεκα τραγούδια, από τα οποία ωστόσο το τελευταίο με τίτλο "Balada para un loco" ανήκει στον Astor Piazzola και δεν προέρχεται από τον κινηματογράφο. Την ενορχήστρωση μοιράστηκαν μαζί με τον Χατζιδάκι οι συνεργάτες του Νίκος Κυπουργός και Θόδωρος Κοτεπάνος, ενώ την υπέροχη ορχηστρική συνοδεία, αποτελούμενη από ακουστικά κλασικά όργανα, όπως βιολί, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο, βιόλα, φλάουτο, τρομπέτα, ακορντεόν, άρπα, μαντολίνο, κιθάρα και κρουστά, διευθύνει ο ίδιος ο Μάνος Χατζιδάκις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου