Παρασκευή 9 Ιουλίου 2021

Τόλης Βοσκόπουλος: Αδέρφια μου, αλήτες, πουλιά (1970)

Το 1970 στάθηκε χρονιά θριάμβου για τον Τόλη Βοσκόπουλο. Ήταν η χρονιά που πέρασε στη στέγη της Minos, όπου αμέσως παρουσίασε τον προσωπικό του δίσκο "Σε ικετεύω" σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Την ίδια χρονιά επίσης μια δική του σύνθεση με τίτλο "Αδέρφια μου, αλήτες, πουλιά" κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με ερμηνευτή τον Γιάννη Βογιατζή.
Ο θρίαμβος λοιπόν της Θεσσαλονίκης αποτέλεσε και την αφορμή αμέσως μετά να ηχογραφήσει τη δεύτερη προσωπική του δουλειά στη Minos με τον εύλογο τίτλο "Αδέρφια μου, αλήτες, πουλιά", αλλά με τον ίδιο πλέον τον Τόλη ερμηνευτή. Οι στίχοι του τραγουδιού γράφτηκαν από τον Ηλία Λυμπερόπουλο, ο οποίος αμέσως μετά υπέγραψε και το σενάριο της ομώνυμης κινηματογραφικής ταινίας που σκηνοθέτησε ο Οδυσσέας Κωστελέτος και πρωταγωνίστησε ο Τόλης Βοσκόπουλος, ενώ τη μουσική της έγραψε ο Κώστας Καπνίσης.
Ο δίσκος σημείωσε επίσης τεράστια επιτυχία και ανέδειξε αξεπέραστα λαϊκά σουξέ, κυρίως τα τρία εξαιρετικά τραγούδια του Μίμη Πλέσσα σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου: "Και συ θα φύγεις", "Το φεγγάρι πανωθέ μου", "Μ' ανάστησες καρδιά μου". Μεγάλη επιτυχία επίσης έγινε και το "Μη λυπάσαι" του Γιώργου Μαλλίδη, ενώ τα υπόλοιπα τραγούδια έγραψαν ο Θόδωρος Δερβενιώτης, ο Τάκης Παναγόπουλος και ο Βασίλης Βασιλειάδης.

(c) CD | Minos | 1970 | Πηγή: d58

Δεν υπάρχουν σχόλια: