Η σχέση της Angelique Ionatos (Αγγελικής Ιωαννάτου) με τον Οδυσσέα Ελύτη διατρέχει μεγάλο μέρος του έργου της, από τα πρώτα της χρόνια μέχρι τις πιο πρόσφατες δουλειές της. Είναι, θα μπορούσα να πω, μια σχέση ζωής. Και μια σχέση εξαιρετικά δημιουργική και σημαντική.
Η πρώτη αποκλειστική εργασία της Ionatos πάνω στην ποίηση του Ελύτη υπήρξε η ολοκληρωμένη μελοποίηση της "Μαρίας Νεφέλης" το 1984. Το ποιητικό έργο αποτελεί τη σημαντικότερη σύνθεση της ώριμης περιόδου του Οδυσσέα Ελύτη κι εκδόθηκε από τον Ίκαρο το 1978, ένα χρόνο πριν από την απονομή του βραβείου Nobel. Πρόκειται για σύνθετο έργο με περίπλοκη δομή και σκηνικό χαρακτήρα που σχολιάζει αιχμηρά το παρόν και το μέλλον του πλανήτη των ανθρώπων.
Η συνθέτρια προσέγγισε το δύσκολο κείμενο ήδη από τις δύο προηγούμενες δουλειές της, στους δίσκους "Το Δάσος των Ανθρώπων" (1981) και "Ο ήλιος ο ηλιάτορας" (1983), πριν παρουσιάσει την ολοκληρωμένη του εκδοχή. Η μουσική της κινείται στα όρια μεταξύ έντεχνης και λόγιας μελοποιίας, σ' αυτό που ο Θάνος Μικρούτσικος έχει χαρακτηρίσει ως "ενδιάμεσο χώρο".
Ο Έλληνας αρχιμουσικός Αλέξανδρος Μυράτ ανέλαβε (μαζί με τον Daniel Barda) την ενορχήστρωση και διευθύνει ένα μικτό ορχηστρικό σύνολο που περιλαμβάνει κατεξοχήν ακουστικά όργανα, όπως το φλάουτο, το βιολί, η κιθάρα, η βιόλα, το βιολοντσέλο και τα κρουστά, σε πολύ όμορφους οργανικούς συδυασμούς. Ερμηνευτές είναι η Αγγελική και ο σπουδαίος βαρύτονος Σπύρος Σακκάς.
Το έργο παρουσιάστηκε σε μορφή σκηνικού θεάματος και ηχογραφήθηκε ζωντανά στο Theatre de la Ville του Παρισιού στις 25 Ιανουαρίου 1984 σε μια συμπαραγωγή με το Theatre de Sartrouville, του οποίου η Αγγελική είχε επί χρόνια την καλλιτεχνική διεύθυνση. Ένα ελληνόγλωσσο αριστούργημα για τη διεθνή μουσική σκηνή!
(c) Auvidis | 1984 | Live | διάρκεια: 69'13'' | πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου