Αμέσως μετά τους δυο πρώτους προσωπικούς της δίσκους του 1969 ("Σταλιά σταλιά", "Όταν σημάνει εσπερινός") η Μαρινέλλα συνέχισε να παρουσιάζει νέες δουλειές με τακτικό ρυθμό ένα κάθε χρόνο: "Ένα τραγούδι είναι η ζωή μου" (1970), "Ένας μύθος" (1971).
Τότε λοιπόν εισήγαγε κι έναν καινούργιο τρόπο στη νυχτερινή διασκέδαση, πιο χλιδάτο και αριστοκρατικό στα μεγάλα μαγαζιά της εποχής, αντικαθιστώντας τις παλιές συνήθειες (σπάσιμο πιάτων) με καινούργιες, όπως οι γαρδένιες, αλλά και η διαμόρφωση της πίστας σε μια μορφή θεατρικής σκηνής με πλούσιους φωτισμούς και άρτια ηχητικά συστήματα. Σ' αυτό το περιβάλλον η Μαρινέλλα έγινε η απόλυτη αρχόντισσα για μια ολόκληρη δεκαετία και ασφαλώς κατέχει επάξια τον τίτλο της πρώτης πραγματικής show woman της Ελλάδας, πράγμα που είχε ακόμη και διεθνή απήχηση, αφού ο Γάλλος σκηνοθέτης Pierre Jourdan γύρισε το 1972 ολόκληρη ταινία με το πρόγραμμά της!
Οι ζωντανές αυτές εμφανίσεις της Μαρινέλλας, έχοντας σχεδόν μόνιμα στο πλάι της τoν νεοφώτιστο ακόμη του πενταγράμμου Γιώργο Νταλάρα, αποτυπώθηκαν σε δύο δίσκους που κυκλοφόρησαν διαδοχικά το 1971 και το 1973 με γενικό τίτλο "Μια βραδιά με τη Μαρινέλλα".
Ο πρώτος live δίσκος της αποτελεί μια ανθολογία με τις γνωστότερες επιτυχίες της από τότε που ξεκίνησε η σόλο καριέρα της με τραγούδια και από την περίοδο της Odeon, αλλά κυρίως από το υλικό που ήδη είχε συμπεριλάβει στους πρώτους ποσωπικούς της δίσκους. Συνθέσεις των Γιώργου Κατσαρού, Μίμη Πλέσσα, Χρήστου Λεοντή, Γιάννη Σπανού, Γιώργου Ζαμπέτα, Νάκη Πετρίδη, Γιώργου Χατζηνάσιου και άλλων, ενώ στο φινάλε κορυφώνεται το κέφι και το μπρίο της τραγουδίστριας με ένα εντυπωσιακό ποτ πουρί από έξι μεγάλες της επιτυχίες που αποσπούν το πηγαίο και ασταμάτητο χειροκρότημα του κοινού.
Ιστορικά δε γνωρίζω ποιος ερμηνευτής κατέχει τα πρωτεία στις ζωντανές ηχογραφήσεις του προγράμματός του, μιας και τα τεχνικά μέσα ηχοληψίας δεν είχαν ακόμη τις δυνατότητες σωστής καταγραφής τέτοιων προγραμμάτων. Θυμάμαι βέβαια πρόχειρα μια εκπληκτική live ηχογράφηση στα μέσα του '50 από τη μοναδική Μαρίκα Νίνου ("Στου Τζίμη του χοντρού"), αλλά συστηματικά η Μαρινέλλα είναι αυτή που πρώτη ξεκινάει τις ζωντανές ηχογραφήσεις κι αυτό θα το κάνει πολύ συχνά μέσα στη δεκαετία του '70, ειδικά όταν λίγο αργότερα συναντήθηκε με τον Κώστα Χατζή.
(c) LP | Live | Philips | 1971 | Πηγή: tzil/d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου