Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Μάνος Χατζιδάκις για κιθάρα: Ερωτική πολυρυθμία (2004)

Η Στέλλα Κυπραίου, εκλεκτή κιθαρίστρια της νεότερης γενιάς, προερχόμενη επίσης από την πλούσια δεξαμενή ταλέντων της χατζιδακικής σχολής, βρέθηκε δίπλα στον μεγάλο συνθέτη από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και συμπορεύτηκε μαζί του ως το θάνατό του το 1994 σε πολυάριθμες ηχογραφήσεις έργων του, αλλά και ποικίλες εκδηλώσεις του Σείριου. Στη δισκογραφία πρωτοεμφανίστηκε το 1981 με το δίσκο "Ερωτική μουσική για σόλο κιθάρα", ενώ το 1988 παρουσίασε και την πρώτη συνθετική της δουλειά με τίτλο "Παράξενο φορτίο".
Με τη συμπλήρωση λοιπόν δέκα χρόνων από το θάνατο του μεγάλου της μέντορα η Στέλλα Κυπραίου ηχογράφησε μια πολύ όμορφη δουλειά που εκδόθηκε από την MBI το 2004 με τίτλο "Ερωτική πολυρυθμία". Πρόκειται για ένα χορταστικό δίσκο με είκοσι μία μελωδίες του Μάνου Χατζιδάκι σε μεταγραφή για κιθάρα και μαντολίνο από την ίδια. 
Η διαφορά αυτού του δίσκου από άλλους κιθαριστικούς δίσκους βασισμένους σε μελωδίες του μεγάλου συνθέτη εντοπίζεται στην επιλογή των κομματιών, αφού η Κυπραίου διάλεξε αποκλειστικά οργανικά θέματα του συνθέτη και όχι μελωδίες γνωστών τραγουδιών του. Άντλησε το υλικό κυρίως από την ανεξάντλητη κινηματογραφική μουσική του συνθέτη ("America America", "TopKapi", "Never on Sunday", "Memed My Hawk", "Sweet Movie", "Χαμένα όνειρα", "Ταξίδι του μέλιτος"), αλλά και από άλλα έργα ("Χαμόγελο της Τζοκόντας", "Ρυθμολογία", "Η εποχή της Μελισσάνθης", "Reflections", "Αθανασία", "Τα παράλογα", "Πορνογραφία", "Τραγούδια της αμαρτίας"). Ένα ορχηστρικό πανόραμα δηλαδή της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι απλωμένο σε τέσσερις δεκαετίες!

Από τις είκοσι μία μελωδίες του δίσκου οι πέντε είναι για σόλο κιθάρα, ενώ οι υπόλοιπες έχουν μεταγραφεί για ντούο κλασικής κιθάρας και μαντολίνου, που υπήρξε επίσης από τα πολύ αγαπημένα όργανα του συνθέτη. Μαντολίνο παίζει η Βιβή Γκέκα. Στο ακροτελεύτιο "Νυχτερινό" από το "Sweet Movie" έχει προστεθεί κι ένας ατμοσφαιρικός φωνητικός βοκαλισμός. Πολύ συναρπαστικός ο διάλογος μεταξύ των δύο εγχόρδων διαμορφώνει ένα γοητευτικό ακρόαμα που ακούγεται αχόρταγα από την πρώτη του νότα ίσαμε την τελευταία!

(c) MBI | 2004 | πηγή: d58

Δεν υπάρχουν σχόλια: