Τρία χρόνια μετά το πετυχημένο άλμπουμ "Η ζωή μόνο έτσι είναι ωραία" (1995), με τον οποίο εδραιώθηκε στις νέες δυνάμεις του ελληνικού τραγουδιού, ο Φοίβος Δεληβοριάς μας δίνει την τρίτη προσωπική του δισκογραφική δουλειά με τίτλο "Χάλια" κλείνοντας έτσι την επίσημη παρουσία του μέσα στη δεκαετία του '90, ενώ θα χρειαστούν πέντε ολόκληρα χρόνια μέχρι τη επανεμφάνισή του το 2003 με το δίσκο "Ο καθρέφτης".
"Χάλια" λοιπόν ονομάζεται η νέα του εργασία, τίτλος που μοιάζει με αυτοσαρκασμό για τον εαυτό του και τα τραγούδια του, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν ανελέητο σαρκασμό απέναντι στην κακογουστιά που έβλεπε ο τραγουδοποιός να κατακλύζει τα πάντα γύρω του, από τις ανθρώπινες σχέσεις ως την εμφάνιση και την αισθητική του περιβάλλοντος, πράγμα που επισημαίνεται άλλωστε με τις ανθρώπινες καρικατούρες του εξωφύλλου. Υπάρχουν όμως και τρυφερές στιγμές, όπως το έντονα φορτισμένο συναισθηματικά τραγούδι "Φώτης" αφιερωμένο στον πατέρα του και στις παιδικές του αναμνήσεις μεγαλώνοντας στο πλάι του.
Η μουσική του Φοίβου δε διακρίνεται βέβαια για την πρωτοτυπία της, αφού μοιάζει περισσότερο σαν να μεταπλάθει σε μια δική του γλώσσα τα μπλουζ αμερικάνικα ακούσματά του, πράγμα που δηλώνεται έμμεσα και με τη διασκευή του τραγουδιού "Invitation to the Blues" του Τom Waits με δικούς του ελληνικούς στίχους.
Υπάρχουν πάντως και οι λαϊκές πινελιές, όπως το χασάπικο "Κάθε Σεπτέμβρη" που στο ρεφρέν του συνέβαλε και ο Θύμιος Παπαδόπουλος, ο οποίος επιμελήθηκε και την ενορχήστρωση του δίσκου, αλλά και το ζεϊμπέκικο "Ο άντρας της ζωής μου" που ερμηνεύει η εμπορική λαϊκή τραγουδίστρια Καίτη Γαρμπή. Στο φινάλε μάλιστα έχουμε κι ένα τραγούδι ("Ο διπλοπαντρεμένος") που κινείται σε παραδοσιακούς δρόμους και το ερμηνεύει ο ίδιος μαζί με τη νέα ερμηνεύτρια Μαρία-Στέλλα Τζανουδάκη, η οποία τα επόμενα χρόνια θα συμπορευτεί πετυχημένα με τον Λουδοβίκο των Ανωγείων.
(c) CD | AΚΤΗ | 1998 | Πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου