Μαζί με το εξαιρετικό "Για μια σταγόνα αλάτι" την ίδια χρονιά, το 1973, ο Μίμης Πλέσσας ηχογράφησε για τη Lyra άλλον έναν πολύ αξιόλογο λαϊκό κύκλο τραγουδιών με τίτλο "Θάλασσα πικροθάλασσα".
Πρόκειται για δώδεκα ενδιαφέροντα τραγούδια βασισμένα σε στίχους του μεγάλου λαϊκού στιχουργού Κώστα Βίρβου, ενός από τους τρεις κορυφαίους στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού μαζί με την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου και τον Χαράλαμπο Βασιλειάδη. Μαζί του ο συνθέτης είχε μακρόχρονη συνεργασία που ξεκίνησε το 1971 με το πρώτο "Πανόραμα" και ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας με τις ευφάνταστες μεταγραφές κειμένων του Λουκιανού.
Στο δίσκο "Θάλασσα πικροθάλασσα" έχουμε μια σειρά τραγούδια που απεικονίζουν τη ζωή των ναυτικών με μια ηθογραφική διάθεση. Αν θεωρήσουμε ότι με τις "Θαλασσογραφίες" (1970) του Μάνου Λοΐζου ο Λευτέρης Παπαδόπουλος βλέπει τη θάλασσα με την οπτική ενός Νίκου Καββαδία, νομίζω πως δε θα απείχαμε πολύ αν λέγαμε ότι ο στεριανός Κώστας Βίρβος αποθανατίζει θαλασσινά στιγμιότυπα με τη ματιά ενός Ανδρέα Καρκαβίτσα!
Ο Πλέσσας πάντως αξιοποίησε ιδανικά το υλικό που είχε στα χέρια του και με τη γνωστή μαστοριά του σκάρωσε δώδεκα ωραία τραγούδια, μερικά μάλιστα θα τα έλεγα εξαιρετικά, όπως τα δυο μεγάλα σουξέ του δίσκου, δηλαδή το "Πρόσω ολοταχώς" και κυρίως το συγκλονιστικό "Άγια Κυριακή".
Ο Γιάννης Πουλόπουλος και η Ρένα Κουμιώτη αποτελούν για τέταρτη φορά το ερμηνευτικό δίδυμο ενός δίσκου του Πλέσσα μετά το "Δρόμο", τις "Μέρες του καλοκαιριού" και το "Μίλα μου για τη λευτεριά". Η τρίτη φωνή ανήκει στην Καίτη Αμπάβη, μια καλή τραγουδίστρια από τη δεκαετία του '60 που κατάφερε μ' αυτόν το δίσκο και με το περίφημο "Μοιρολόι" του Πλέσσα να κάνει ευρύτερα γνωστό το όνομά της, χωρίς πάντως αξιόλογη συνέχεια.
Τέλος, να επισημάνω και πάλι την καίρια παρουσία στην εκτέλεση του μεγάλου σολίστ του μπουζουκιού Στέλιου Ζαφειρίου, ενώ τον υπέροχο ναυτικό του εξωφύλλου φιλοτέχνησε ο Μποστ!
(c) LP | Lyra | 1973 | πηγή: d58
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου